Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bura
#1216744
Hade bilen på långtidsparkeringen på Arlanda och efter 3 veckor så skulle jag åka hem men bilen startade ej då batteriet var slut, så jag fick ringa ut jouren på Arlanda och fick starthjälp.
Inga problem, bilen startade och jag åkte hem och kopplade in min ctek laddare på bilen...men nu när jag låser bilen så låser bilen helt och fäller in backspeglarna men blinkar inte till och sen får jag meddelande i voc appen att bilen ej är låst, öppnar jag bilen så blinkar den till och beter sig helt normalt...så vad är det som har hänt min xc60 -14 ???
Användarvisningsbild
av SvenB
#1216773
Motorhuven, eller något annat, har inte gått i lås ordentligt. Så beter sig min bil om jag har motorhuven "på glänt" för att ladda batteriet.
av grålle1
#1216802
Justeringssak? Min är nästan som jag vill ha den, ger den lite extra fart än att bara släppa den från ca 20-30cm öppen höjd.
(Optimalt är att "bara släppa den")
Hade svåra problem med min V60 (som dessutom hade en bula i huven vid leverans... vilket jag fick Rejmes att medge att det sannolikt kom från att teknikern hade "hjälpt till att stänga" med ett handtryck just där bulan var... blev mycket bättre efter justering, men behövde ändå "drämmas igen" ganska hårt.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]