Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yami
#1216629
Hur får man instrumenten upplysta på en V60 2015 utan att behöva starta bilen? :???:
Vill ju sitta och läsa lite manualer, lyssna på radion och lära mig inställningarna utan att behöva ha bilen igång.
Det går inte direkt att vrida nyckeln så den tänds upp som i gammelbilarna. :D
#1216677
Stereon går att slå på utan att ha tändningsläge I f.ö men då måste man komma ihåg att slå av den när man går ur bilen också. Iofs är den försedd med timer så att den stängs av efter ca 20 min om man inte har läge I på, men är väl onödigt om den står och går i onödan. Kanske minns fel men tror man kommer åt resten av infotainmentsystemet då, när stereon är på.
#1216706
Ett kort tryck på start med nyckeln i utan fot på broms/koppling (automat resp. manuell) är som att vrida nyckeln ett hack på en äldre bil (stereo m.m. startar).
Att trycka längre på knappen utan foten inblandad blir som läge två, alltså tändning på utan start (pumpar och hela julgranen tänds)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Yami
#1217140
StefanN skrev:Du kan ju kolla om det inte ligger en liten bok i handskfacket, där står det mycket nyttig info. :wink:
Skolad som jag är på äldre bilar så var det den jag läste allra först. Blev hemskt besviken då inget av det jag ville veta
för stunden inte fanns att hitta. Som tur var hittade jag en hänvisning till att det fanns något som hette "My Car" ute
i bilen. Där hittade jag det mesta men inte allt. Därav frågorna här. 2004 års V40 var före denna V60 den
modernaste bilen jag ägt och kört. Så man kan väl säga att jag legat lite efter.
#1217150
Bra bok det där. Kom på mig själv med att jag inte läst den speciellt noggrant förra veckan så tog ett varv i den.


Fann bland annat att jag kan hissa ner/upp alla rutorna med en knapp, har faktisk använt det en gång sedan dess. Öppna dörrenknappen öppnar alla rutor om man håller inne knappen och stänga knappen tvärtom
Volvo-S60L-PPHEV-concept-interior-window-controls - kopia.jpg
Volvo-S60L-PPHEV-concept-interior-window-controls - kopia.jpg (654.75 KiB) Visad 293 gånger
FYI finns manualen som app med, "Volvo Manual"

Tydligen ska jag kunna ringa med mera via röststyrning men inte tittat närmare på det än
av Yami
#1217159
Micce1980 skrev:Öppna dörrenknappen öppnar alla rutor om man håller inne knappen och stänga knappen tvärtom.

FYI finns manualen som app med, "Volvo Manual"
Jaha där ser man. De 2 knapparna har jag associerat med att använda om man vill paniklåsa bilen. T ex om någon buse tänker
öppna bilen utifrån när man står i bilkö eller dylikt.

Jo manualen laddade jag ner som app häromkvällen men har inte hunnit kika i den. Jag gick via VOC appen för att hämta den.
Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men detta[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? anti[…]

Köpråd

Skrev in en annan tråd. Men en hybrid med to[…]

För det mesta så hoppar den igång[…]