Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yami
#1216587
Hej på er,
Har köpt en V60 2015 års modell och har nu några funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa till med.

Telefonen. Sätter på internetdelning och bluetooth på min iPhone. Försöker ansluta till V60n från
telefonen men den säger bara att anslutning misslyckades. Trots att jag hade satt bilen i synligt
läge (om detta läge nu handlar om just detta). En annan undran är givetvis vad detta läge är till för.
Man måste trycka på exit för att komma ur och då är den ju inte synlig längre sedan.

Eftersom det misslyckades att ansluta iphonen till V60n så går jag över till V60 menyn och
ansluter till iPhonen det hållet. Inga problem. De hittar varandra. Funkar att ringa/svara.
Men nästa dag jag kommer ut till bilen så hittar de inte varandra av sig själva. ?:-/
Vad krävs för att man skall slippa ansluta manuellt var gång?

Tacksam för svar.
av Yami
#1216869
Ingen som har lite kännedom att dela med sig om hur man kopplar ihop telefonen med bilen?
Är det så att man alltid måste ansluta manuellt då?
Vad innebär det synliga läget? Man kan ju inte göra något på displayen så länge det är synligt och sen bara göra exit.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1216899
En ny anslutning blir inte direkt automatiskt uppkopplad i början, utan den ”vanligaste” anslutningen. Samma sak gäller även om du bara har 1 inlagd (som är ny).
Ang internetdelningen måste telefonen stå i just den menyn, när du ansluter, annars är den inte synlig för bilen.
av Yami
#1216937
TommyP86 skrev:En ny anslutning blir inte direkt automatiskt uppkopplad i början, utan den ”vanligaste” anslutningen. Samma sak gäller även om du bara har 1 inlagd (som är ny).
Ang internetdelningen måste telefonen stå i just den menyn, när du ansluter, annars är den inte synlig för bilen.
Ok, jag fattade så mycket att den inte blir direkt automatiskt uppkopplad men förstår inte "i början, utan den "vanligaste anslutningen".
Menar du att den behöver en inkörningsperiod? :D Det är så jag tolkar ditt svar i alla fall men fattar att något sådant inte finns.
Antingen så funkar det manuellt eller automatiskt direkt borde det vara. Du får gärna utveckla ditt svar om du har lust.

Ok, så den "synliga" hänger ihop med wifit. Ja så långt har jag inte kommit men det var bra att få veta det, tackar.

intruder1400 skrev:Testa min nu o de funkar utan problem ! Iphone skit !
Minns jag inte fel så var androiden snabbare
Ok, så din samsung skit ansluter automatiskt. :mrgreen: Skämt åsido, men så gillar jag inte något annat än iPhone SE dvs lillformatet.
För o nackdelar som med allt annat.
av ErikNilsson
#1216945
Min v60 (11) ansluter automatiskt utan problem, har bara min telefon parad.

Jobbets v60 cc (16) ansluter automatiskt till den senaste anslutna telefonen. Eventuellt behöver man gå in på media, men gör man det sköter den sig.


Har en Samsung galaxy s7

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
#1217070
Hej! Jag har inga problem med varken nuvarande eller förra iPhone. Sätt på blåtand innan du går in och startar bilen bara. Lursymbolen dyker upp i bilens display efter en liten stund.
Användarvisningsbild
av Derank
#1217107
Yami skrev:Ingen som har lite kännedom att dela med sig om hur man kopplar ihop telefonen med bilen?
Är det så att man alltid måste ansluta manuellt då?
Vad innebär det synliga läget? Man kan ju inte göra något på displayen så länge det är synligt och sen bara göra exit.
Nu kör jag bara android men har du en gång parat den ansluter den automatiskt, den ansluter direkt du startar bilen mer el mindre. Tar ju någar sec för sensus att vakna ochså. När jag sedankliver in i jobbbilen ansluter den där automatiskt, man ska inet sitta och behöva ansluta varje gång.
av Yami
#1217148
Tack för alla svar. Det kan vara så att den anslöt häromdagen när jag tryckte på Media-knappen.
Kört gammel bilen ett par dagar nu men kollar detta imorgon bitti.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]