Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1218555
Så man måste radera Appen och ladda ner den igen och söka in sändaren igen, för att få den nya uppdateringen?
Jag har alltså 2.1 / 9.2 i en Android telefon.
#1218562
Nej, i mitt fall ( Iphone ) så uppgraderades appen i telefonen och efter det så var det "gameover"
#1218583
Automatisk uppdatering till 2.2 igår och nu funkar det inte.

I appstore varnar Ctek för att uppdatera till 2.2 och en ny version är på väg
#1218585
Har inte uppdaterat och lider lite av att tidsskalan flyttar på sig, tiden "driver"... men jag avvaktar nog lite att uppdatera...

Däremot tycker jag den börjar bete sig "bättre" och att det nu går att läsa ut något av den... inte lika djupa dippar och man ser trenden.. det enda är ju att det tar ett antal timmar efter användning innan den peakar upp till "rätt" värde igen. Men det är typ som att den "lär sig batteriet" (CTEK kanske hade rätt då :lol: )!?

ca 20 minuter värmare och 30 min körning två gånger per dag är mönstret (även om tiden glidit lite)
Bilagor
IMG_0038.PNG
IMG_0038.PNG (62.95 KiB) Visad 262 gånger
#1218588
Jag har inte uppdaterat min och det har inte skötts automatiskt heller.
Däremot tycker jag att BS fungerar bättre nu eller om det är jag som förstår den bättre :)
Det tar som sagt några timmar innan man ser det "riktiga" resultatet efter det man stängt av bilen och batteriet fått stabilisera sig.
#1218893
Är det någon som ser någon skillnad på uppdateringarna?
Jag har fortfarande 2.1 / 9.2 och vill inte uppdatera innan allt fungerar bra igen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]