Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1217045
CabBO skrev:
Rydde skrev:Men en MY 17, du har ju garanti på den så kontakta Volvo.
Jag trodde inte batteriet ingick där. Skall kolla i morgon bitti om det tappat lika mycket kraft igen och då skall jag kontakta Volvo/Bilia.
Det är klart batteriet ingår, jag fick ett nytt knappt 2 år efter bilinköp - på begagnatgarantin!
#1217047
StefanN skrev:Du anger ju själv i inställningarna hur stort batteri du har.
Ja, jag såg det nu när man går djupare in i inställningarna. :D
Har mest koncentrerat mig på registreringen av den och bilen och kolla batterikapaciteten.
#1217066
CabBO skrev:Nu är den installerad och klar. Ser direkt hur batteriet har tappat kraft.
Programmerade värmaren att vara färdig idag på morgonen och man ser direkt hur mycket batterikraft som används.
Sen har batteriet laddads under körning idag.
Cellfel, batteriet dör under belastning byt ut.
#1217229
Idag när jag kom till bilen och hade använt värmaren så var det annorlunda. I och för sig så var det mildare i natt, men det är en väldig skillnad.
Så här såg batteriförbrukningen ut i natt. Sen har jag kört lite med viss uppgång. Skillnad från 6 december.
Bilagor
Screenshot Fredag.png
Screenshot Fredag.png (42.64 KiB) Visad 283 gånger
#1217290
TommyP86 skrev:Det sitter säkert ett 80ah agm i redan, om den har s/s. Min t5 -15 har ett sånt, så det är nog inte mindre i din diesel.
Är du säker det är ett original batteri i din bil?
I min instruktionsbok, manual mm så står det att det är 70ah batteri i denna D4 AWD. Kanske bättre jag läser av på batteriet vid ett tillfälle.
#1217406
Ni som monterat Ctek Sence, har ni monterat minus på batteriet eller chassi?
Jag har redan snabbkontakt med indikator, men tycker inte den är särskilt tillförlitlig så tänkte montera en Sence... men skall jag ta samma anslutningar då eller direkt på batteriet (nej jag har inte läst monteringsanvisningen ännu, finns ju bra forum) :D
#1217434
Jag har monterat i batteriets båda poler. Så står det i bruksanvisningen i alla fall.
#1217749
CabBO skrev:
TommyP86 skrev:Det sitter säkert ett 80ah agm i redan, om den har s/s. Min t5 -15 har ett sånt, så det är nog inte mindre i din diesel.
Är du säker det är ett original batteri i din bil?
I min instruktionsbok, manual mm så står det att det är 70ah batteri i denna D4 AWD. Kanske bättre jag läser av på batteriet vid ett tillfälle.
Japp Bild orört. Kanske är nåt vea-relaterat.
#1217753
Jag har också 70Ah i min D4 AWD.

Blir lite fundersam över kapaciteten/laddningen/värmaren dock..
Laddade fullt igår, ca 30-35min värmare idag (-2grader ute) drog ner batteriet till 76% (låter mycket tycker jag) och sen körde jag 30 minuter vilket resulterade i 80% kvar i batteriet (4% laddning på 30 min låter lite tycker jag)... är det verkligen "rätt"...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Från Windows 10/11 till Windows 7 (eller ren[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]