Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1215476
Jag har en V60 -17 med dieseldriven värmare. Nu har det hänt att meddelande kommit upp i telefonen att värmaren inte startat på grund av låg batterikraft.
Finns det någon APP eller annat som gör att man ser hur kraften i batteriet ser ut innan man lämnar bilen och ställt in tiden för ny värmning?
Tycker jag kör ganska mycket med bilen, men använder ju i mellanåt andra uppvärningsdetaljer i bilen. Vore bra att se hur mycket kraft det finns i batteriet utan att behöva koppla på en laddare.
#1215524
Köp denna och installera snabbkontakt på batteriet för typ för CTEK laddare för enkel laddning. Jag gör det varje helg och har inget problem fast korta körsträckor och dieselvärmare.

https://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/ ... 8LEALw_wcB
#1215538
dannesk skrev:Köp denna och installera snabbkontakt på batteriet för typ för CTEK laddare för enkel laddning. Jag gör det varje helg och har inget problem fast korta körsträckor och dieselvärmare.

https://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/ ... 8LEALw_wcB

Tack för detta. Har sen tidigare en CTEK laddare inkopplad. Skall åka förbi Mekonomen och kolla in den.
#1216812
Nu är den installerad och klar. Ser direkt hur batteriet har tappat kraft.
Programmerade värmaren att vara färdig idag på morgonen och man ser direkt hur mycket batterikraft som används.
Sen har batteriet laddads under körning idag.
Bilagor
Battery Sense.png
Battery Sense.png (37.87 KiB) Visad 384 gånger
#1216854
Något är det med batteriet. Det går för lite tid från laddningar innan bilen varnar för låg batteri kapacitet.
#1216936
Det ser mer normalt ut tycker jag. Det är något med mitt batteri så jag håller koll ett tag. Kanske byte som behövs.
#1217019
Han ladda i 2 timmar och har sen kört ca 5mil och nu är batterikapaciteten uppe i 82%.
Skall se i morgon bitti hur kapaciteten är efter kört med värmaren inkopplad.

Är det ett AGM 70AH på Biltema som är ok att köpa in?
Bilagor
Screenshot_20171207-113117.png
Screenshot_20171207-113117.png (38.41 KiB) Visad 338 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]