Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rosj65
#1218528
Det stämmer, Telenor och Tele2 kör tillsammans på samma master och nät så då blir det samma problem både för Telenor och Tele2.
Användarvisningsbild
av Derank
#1218529
Problemet ligger i bilens hårdvara, kör apparna på en mobil och streama ljudet via blåtand. Att ens sitta och försöka traggla med appar i en bil som använder en CPU från 90talet är lönlöst.
av Rydde
#1218534
rosj65 skrev:Nu har jag fått bekräftat från Volvo att alla problem med mediaenheten med appar och annat trassel beror på att om man har simkort från Telenor så har det efter nån uppgradering, antingen från volvo eller telenor, uppstått problem.
Det konstiga är att det gäller bara vissa områden med master.
Mest från stockholm och norrut, allra värst runt Uppsala.
Dom jobbar på en lösning som ska komma inom nån vecka.

Under tiden ska man inte ha simkortet i bilens modem utan ta in internet via wifi eller bluetooth.
Då funkar allt som vanligt...
Använder inte simkortet utan delar ut internet från min Iphone, och det funkar inte....blivit värre den sista tiden, nu funkar ingen kanal i Radioplay. Man får upp låten som spelas i displayen sen händer det inget mer.
av pularn
#1218611
rosj65 skrev:Det stämmer, Telenor och Tele2 kör tillsammans på samma master och nät så då blir det samma problem både för Telenor och Tele2.
Njaaa.. Om jag minns rätt så kör TELE2 och telia ihop om 3G. Och det är 3G som Volvo stöder. Tele2 och Telenor kör 4G tillsammans, iallafall i en del av nätet.
av Rydde
#1219454
Tack för bra info! Kan inte se hela svaret, vad satsar dom på istället?
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]