Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rydde
#1215045
Har problem med denna app. Många gånger när jag trycker på den snurrar "hjulet" en stund och sedan koomer exit app, och jag måste börja om igen...Efter ett antal försök så kommer jag för det mesta in och startar exemplvis Gold. Ett ca 30 sec så börjar den läsa in igen, och så håller det på oberoende signalstyrkan i min telefon, jag delar ut internet från den.

Rockklassiker går överhuvudtaget inte att lyssna på, den visar vilken låt dom spelar men den läser in hela tiden, kommer aldrig något ljud. Var hos Volvo, det fanns en uppdatering men det hjälpte inte. Någon som upplevt samma problem? Gäller en V60 -17

//

Rydde
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1215078
Jag tar kraften från ett extra simkort som sitter i bilen, inte via det i telefonen. Har inte denna upplevelse, även om den tänker lite längre vid uppstart ibland.
Har jag kört appen innan jag parkerar så startar den upp på typ 5 sekunder när jag ska åka vidare igen...
av pularn
#1215234
För mig har appen helt slutat fungera sedan någon månad. Jag kör med simkort i bilen. Den kommer upp och visar aktuell radiokanal, men sedan blir det aldrig ljud.

Nu skall jag få min nya bil om en dryg vecka så jag bryr mig inte.
av Rydde
#1215237
pularn skrev:För mig har appen helt slutat fungera sedan någon månad. Jag kör med simkort i bilen. Den kommer upp och visar aktuell radiokanal, men sedan blir det aldrig ljud.

Nu skall jag få min nya bil om en dryg vecka så jag bryr mig inte.
I princip samma sak som händer mig, Gold är den enda som fungerar någorlunda, men som buffrar om hela tiden. Klara inte att spela en låt utan att läsa in igen. Hoppas din nya bil fungerar bättre, min -17 funkar inte som den ska.
av pularn
#1215256
Man kanske skulle prova att ändra inställning så att den tar internet via min telefon istället, se om det fungerar bättre.
av rosj65
#1215263
Sådär hade jag i c:a 5 dagar för nån vecka sen. Ingen internetberoende funktion alls funkade. Inte VOC, inte appar via mitt eget simkort. Inte via mobilen heller. Tänkte ta upp det på den kommande servicen men rätt som det var i fredags var alla funktioner tillbaka igen.
Ibland undrar jag om Volvo tillfälligt stänger av funktioner och/eller skickar ut uppdateringar m.m. utan att man har en aning om det.
Fel brukar inte laga sig själva...
av Rydde
#1215485
Piffe skrev:Samma med min v60 -17 ,tänkte kolla med volvo om det finns nån uppdatering.
Uppdaterade min i Oktober, det hjälpte inte. En skum sak i samband med uppdateringen var att när man skrollar efter radiokanaler så hittar bilen i många fall inga kanaler.
av superpin
#1215522
Uppdaterade hela infotainment för någon månad sedan och Radioplay funkar inte för mig heller. Texten och kanalens logga kommer upp, sedan snurrar det i all evighet utan ljud. Ingen aning om när det slutade eftersom jag kör Tunein normalt sett och testade Radioplay efter att ha läst den här tråden...

Står det någonstans på Volvos he[…]

Rekommendation Generator V50 2.0 D

Säkerställ bara att anslutningen till re[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej! Jag fick med problem med att bakluckan ej gic[…]