Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1214504
Går det att eftermontera kromlisten som sitter under drl ljusen på S/V 60 ?
Listen sitter på Momentum & Summum men saknas på Classic.
Klart all går ju men tänker om den är monterad med clips eller tejp.
list.JPG
list.JPG (52.17 KiB) Visad 689 gånger
av dannesk
#1214602
Inte helt säker men på bilderna i VIDA ser det ut som att det är clipsade lister som sitter i urttag i fronten och inte ovanpå plasten.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1214641
Då är det inte helt omöjligt att det kan gå.
Har du möjlighet att ta ett skärmklipp av bilden i Vida?
av dannesk
#1214671
Så här ser det ut i VIDA. Finns urttagen på fronten för listerna borde man kunna få dit dom.
Bilagor
Skärmklipp.PNG
Skärmklipp.PNG (61.71 KiB) Visad 644 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1214672
dannesk skrev:Så här ser det ut i VIDA. Finns urttagen på fronten för listerna borde man kunna få dit dom.
Det där är ju spåret för DRL-listen...
#1214674
Tycker det är komiskt att på classic på v60 så har bi-fuel, d3-d6 får den som standard, alltså kromlisten under DRL-listen på den svarta plasten i fronten medans T3-classic blir utan.
av dannesk
#1214676
fjohan82 skrev:Det där är ju spåret för DRL-listen...
Hjärnsläpp, givetvis fel. Bifogat kommer bild hur listen med kåpan sitter inifrån och utifrån.
Bilagor
Skärmklipp2.PNG
Skärmklipp2.PNG (49.9 KiB) Visad 2024 gånger
Skärmklipp.PNG
Skärmklipp.PNG (167.15 KiB) Visad 642 gånger
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1214803
Tack för bilderna
Ja lite konstigt men annars gillar jag svarta sidolister men tycker dem kromade i fronten är snygga likt ocean race kromet till V70


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1214915
Känns som förutom kromlisten nr 5 så behövs nr 4 för att kunna montera kromet om inte det sitter en svart list att byta ut mot kromlisten.
Användarvisningsbild
av drawman
#1232349
Magnus-B skrev:Känns som förutom kromlisten nr 5 så behövs nr 4 för att kunna montera kromet om inte det sitter en svart list att byta ut mot kromlisten.
Har Du installerat dessa kromlister Magnus? Är själv sugen att slänga på dessa på min kommande V60 Classic nämligen. :D

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]