Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1213741
Håller gör de säkert men strulet när de inte fälls ut pga is och snö slipper jag gärna, stänger därför av automatiken under vintern men om jag parkerar så jag vill ha speglarna infällda och risken för fastfrysning är låg, då trycker jag på knappen och fäller in.
#1215419
När jag idag torsdag kväll kom hem efter varit bortrest (med
andra färdmedel än bil) några dagar och skulle öppna en dörr
till min ganska nya 2017 XC60 i (mycket varma) sydöstra Skåne
var dörren fastfrusen så man fick dra i den några gånger för att
den skulle lossna - skumt ... .

Jag hoppas att gummilister mm är desigande för palla för detta
så att inget går sönder ... .

MVH OO
#1215477
Så blir det mer eller mindre på alla bilar av fukt och kyla, händer hela tiden med med snö/is och kupévärmare på.
#1226108
Hej..
Har alltid låtit backspeglarna på samtliga bilar som jag haft funktionen på, att vika in sej oavsett årstid
Köpte en ny XC60 2017 som jag efter en tid fick se att det kröp ut en tunn "filtpackning" i glipan mellan spegeln
och fästet. Först på den ena sidan och sedan på den andra-
Misstänker att det är vatten och frost som orsakat det hela. Det resulterade till att det blev ett märkbart glapp (upp och ner)
i spegeln speciellt om man jämförde med en ny bil.
Påpekade det för Bilia samt visade dom rester av packningen och dom bytte båda speglarna utan diskussion.
Stänger numera av automat funktionen och viker bara in dom manuellt om/när det behövs
Ha det..
Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa g[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-De[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]