Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1213193
MartinS skrev:För mig är det helt oförståeligt varför man någonsin har automatisk infällning aktiverat.
Jag tycker det är trevligt när bilen hälsar på mig genom att fälla ut "öronen" när jag låser upp den. :D
Dessutom ser man att den är låst när "öronen" är infällda.
#1213218
EbbevonVolvo skrev:
MartinS skrev:För mig är det helt oförståeligt varför man någonsin har automatisk infällning aktiverat.
Jag tycker det är trevligt när bilen hälsar på mig genom att fälla ut "öronen" när jag låser upp den. :D
Dessutom ser man att den är låst när "öronen" är infällda.
Precis! Har aldrig haft att dom fryser än iallafall.

Iom Keyless tycker jag att det är lätt att glömma låsa, går jag från bilen utan att speglarna surrar reagerar jag oftast och låser.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1213220
Jag stänger av den automatiska infällningen ungefär när vinterdäcken åker på. Blötsnö som fryser på så fälls de inte ut. Då är det bättre de är ute hela vintern. Parkerar jag så jag vill ha speglarna infällda så går det ju med en knapptryckning. Smidigare än att inte få ut dom.
#1213497
Jag har alltid automatisk infällning. Det händer en eller två ggr varje vinter att de inte fälls ut automatiskt. Då är det bara att låsa bilen igen, och låsa upp, jag ger dem lite hjälp med handkraft.

Jag har bara förutsatt att det finns överbelastningsskydd som hindrar skador ifall de inte orkar fällas. Om inte annat så skulle det kunna bli farligt vid infällning om de klämmer till plasten spricker.
#1213741
Håller gör de säkert men strulet när de inte fälls ut pga is och snö slipper jag gärna, stänger därför av automatiken under vintern men om jag parkerar så jag vill ha speglarna infällda och risken för fastfrysning är låg, då trycker jag på knappen och fäller in.
#1215419
När jag idag torsdag kväll kom hem efter varit bortrest (med
andra färdmedel än bil) några dagar och skulle öppna en dörr
till min ganska nya 2017 XC60 i (mycket varma) sydöstra Skåne
var dörren fastfrusen så man fick dra i den några gånger för att
den skulle lossna - skumt ... .

Jag hoppas att gummilister mm är desigande för palla för detta
så att inget går sönder ... .

MVH OO

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]