Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fctroll
#1212400
Hej.

Det är så att jag kollar efter en v60 på en 12-14. För det är 14 nya kaross och nya instrumentpanel kom?
Funderar på en d3, hur är den som motor jämfört med d2? Diesel värmare är det tillval eller är det standard på alla diesel bilarna?

Men det jag också undrar, vad är det som ingår i momentum? Ingår bluetooth eller är det tillval i momentum?
Vad jag har förstått så ingår city safe på alla v60?


Tacksam för svar :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1212419
Fctroll skrev:Hej.

Det är så att jag kollar efter en v60 på en 12-14. För det är 14 nya kaross och nya instrumentpanel kom?
Funderar på en d3, hur är den som motor jämfört med d2? Diesel värmare är det tillval eller är det standard på alla diesel bilarna?

Men det jag också undrar, vad är det som ingår i momentum? Ingår bluetooth eller är det tillval i momentum?
Vad jag har förstått så ingår city safe på alla v60?


Tacksam för svar :)
Utvändigt fick MY14 (årsmodell 2014) Ny front och lite ny nedre bakstötfångare

Invändigt ny hastighetsinstrument samt växelväljare (iaf på automat)

D3 eller D2, tjae det är nog bäst du provkör båda för att bilda din egna uppfattning. Räknade i våras vilka V60 som skulle bli billigast i fasta kostnader på mig. Då vann T4 och D4 (täknade ej på te.x. D2, fanns alltså ingen anledning för mig att välja en bil med svagare mjukvara så till vida att "rätt bil" dök upp.

Dieselvärmare är standard (såvida bilen inte är importerad)

Blåtand är standard i momentum

City Safety är standard ja

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hittade detta online:

Kinetic (Tillägg från bas) Aluminiumfälg: Hera 7x16”med däck 215/55 R16 D4e: Hera 7x16”med däck 205/60 R16, Belysta make-upspeglar i solskydden, Konstantfarthållare Klädsel: Mellbystrand textil, Luftkvalitetssystem med Multifilter och CZIP, till ECC, Låsbara hjulbultar, Läderklädd ratt, mörkgrå, Läderklädd växelspaksknopp, man, Mittarmstöd bak med mugghållare och förvaringsfack, Rattknappar för ljudanläggning, Tiltfunktion med Quickfold för främre passagerarstol (Quickfold ej på Sportläder)

Momentum (Utöver Kinetic) ABL – Aktiva Xenonljus följer rattens rörelser, Blanka lister runt sidorutorna Elinfällbara backspeglar med markbelysning, Interiör belysning med stämningsljus, Klädsel: Tylösand textil/vinyl, Ljudanläggning High Performance med 5” färgskärm och Blåtandshandsfree för ficktelefon, Luftfördelningssymbol i genomlyst krom, Läderklädd ratt med Silk metal inlägg, mörkgrå, Panelinlägg: Brushed Aluminium, Regnsensor, Rostfri tröskeldekor i lastutrymmet

http://duvaljer.se/prislista/v60.pdf

Själv har jag Ocean Race paketet som är en Momentum men den innehåller även delar av Summum samt OCR märken, annat skinn i stolarna och lite till.


Gör en beräkning i fasta kostnader som försäkring, skatt med mera och se vad du vill ha :-)-)

En ny motor i snitt var 15000 mil...

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]

Najs Biiiiiiimer! :-D

Skoj att meka med nya fina grejer! :-)