Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1212253
På min V60-12 D3 så har start/stop funktion slutat att fungera. I my car står det att batteriet laddas och det är orsaken till att den är ur funktion.
Det har varit så under nåra månader nu och jag hade därför den inne på verkstaden i måndags.
De hittade ingen felkod utan släckte bara lampan.
I tisdags kom problemet tillbaka.

Någon som känner igen problemet?
#1212601
Det finns en kontakt vid batteriets ena pol som man kan dra isär några minuter, sen klicka ihop.
Då ska det fungera igen, det gjorde åtminstone på min när det strulade...
#1212698
Perra83 skrev:Då kanske man skulle ladda fullt och "nolla".
Är det själva BMS som ska kopplas ur?
Nu satte du mig på pottkanten... Vet att kontakten sitter vid den inre batteripolen på huvudbatteriet.
Joel80 hade någon bild med kontakten vill jag minnas.
#1212699
Precis.. Finns någonstans i min tråd för den V70 jag hade.

Det är en kontakt till en typ givare eller nått bredvid det lilla batteriet man drar ur. Den hade typ hängt sig. När den sen fick ström igen funkade allt som det skulle!

Kan försöka leta reda på bilden imorrn om du inte lyckas hitta den själv eller löser problemet. :)
#1212700
Precis.. Finns någonstans i min tråd för den V70 jag hade.

Det är en kontakt till en typ givare eller nått bredvid det lilla batteriet man drar ur. Den hade typ hängt sig. När den sen fick ström igen funkade allt som det skulle!

Kan försöka leta reda på bilden om du inte lyckas hitta den själv eller löser problemet. :)

Hur i hela friden ska man bära sig åt f[…]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.

En ny motor i snitt var 15000 mil... Det blir int[…]

Motorlampan tändes för några dagar[…]