Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1212156
Har en XC60 2014 års modell. Tidigare när jag har använt mig av knappen att stänga bagaget, har sista steget i stängningen nästan alltid bestått av ”ett sugande” ljud så att verkligen luckan har gått intill ordrntligt. Detta sidta moment har upphört, nu hör man bara att luckan kluckar i låset. Är något fel, eller uppstår bara detta när luckan har ett behov av det?

Fråga 2. Går det att stänga luckan med hjälp av fjärren?! Har sett fimer på att detta ska gå på V70.
#1212217
På min XC70 så gick luckan ofta i lås utan den sista indragningen. När den inte gick direkt i lås, så hördes det där extra ljudet när luckan drogs in. Jag reflekterade aldrig att det var något fel på luckan, utan utgick från att den var konstruerad att bete sig så.

En del bilar jag har kört har alltid behövt den där sista hjälpen, med andra i princip alltid gått i lås direkt. Jag kan inte säga vad som är mest rätt.
#1212288
Kan det inte vara att de elektriska öppnarna/stängarna låter lite om de måste dra igen luckan sista biten?

Om luckan går i lås lätt som en plätt behöver de inte anstränga sig för att få igen luckan och därav inget ljud..

En högst lekmannamässig gissning.. :)

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]