Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrSpock
#1210965
KrilleW skrev:
LazerHawke skrev:Lyfter nyfiket en fråga och undrar om VOC är mer pålitligt idag än det varit tidigare?


Funktionaliteten är grymt mycket bättre idag. Det strular aldrig för mig iaf. Däremot så är det ju fortfarande fördröjning. Brukar ta 10-15 sekunder att skicka statusar till bilen.
Fungerar också klockrent för mig. Enda problemet är att när man startar upp appen i mobilen visar den "olåst" men efter 10-15 sekunder kommer den riktiga statusen. Det gör mig inget så länge man är medveten om det. Vet den inte kan den borde visa "laddar..." eller något sådant.

Det är också värdefullt att appen slänger upp en notifiering efter c:a 10 minuter om man glömt låsa bilen. Perfekt. Sen kan man låsa med appen istället för att behöva gå tillbaka till bilen.

Gillar också att man kan starta motorvärmaren från appen. Eftersom morgonrutinen tar lite olika tid passar det bättre än att sätta en fast starttid. Det hade iofs varit bra om starttiden kunde skilja på vardag eller helgdag men nu är det som det är.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1211014
volvofantast skrev:Och Volvo on call kostar bara 375 kr om året och då får man dessa funktioner?
Dom fyra första åren ingår när man köper ny bil. Går att flytta över till ny ägare inom dessa fyra år.
Användarvisningsbild
av joel80
#1211105
Fast sen kostar det ju oftast i inköp om man inte får nån deal eller det är med i nått paket man vill ha. :)

Men den löpande kostnaden är bara 375kr/ år efter dom första 4 gratisåren.. Och lite billigare än så om man köper två år i taget tror jag.
Användarvisningsbild
av laser2
#1211439
Nu har jag inte kunnat starta min värmare med VoC på 3 dagar och när man ringer supporten säger de att de för närvarande har störningar i VoC.
Har ni andra också upplevt att VoC inte fungerat de senaste dagarna?
av CHSC
#1211442
Jag har inte haft några problem de senaste tiden.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1211463
Jag har märkt det också. Konstigt nog fungerar det bättre på min Surfplatta än det gör på min telefon.
Användarvisningsbild
av laser2
#1211464
CabBO skrev:Jag har märkt det också. Konstigt nog fungerar det bättre på min Surfplatta än det gör på min telefon.
Just nu funkade det igen, men har tidigare provat både från VoC-appen och från "Min Volvo"-hemsidan.
Användarvisningsbild
av joel80
#1211469
Hade problem igår då den inte startade med inställd avgångstid men kom igång direkt när jag startade den vis appen.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av bjerven
#1211502
laser2 skrev:Nu har jag inte kunnat starta min värmare med VoC på 3 dagar och när man ringer supporten säger de att de för närvarande har störningar i VoC.
Har ni andra också upplevt att VoC inte fungerat de senaste dagarna?
Dom verkar ha driftstörningar på sina servrar. Detta drabbar alla uppkopplade tjänster som VOC och även apparna i bilen (om man har Sensus Connect). Jag kan t.ex. inte streama webbradion, hitta parkering eller kolla väder. Pratade med kundtjänst för en stund sedan. Dom har varit medvetna om problemet sedan igår morse (mån. 12/11). Men jag har upplevt störningar sedan ons./tors. förra veckan.

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]