Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CHSC
#1211442
Jag har inte haft några problem de senaste tiden.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1211463
Jag har märkt det också. Konstigt nog fungerar det bättre på min Surfplatta än det gör på min telefon.
Användarvisningsbild
av laser2
#1211464
CabBO skrev:Jag har märkt det också. Konstigt nog fungerar det bättre på min Surfplatta än det gör på min telefon.
Just nu funkade det igen, men har tidigare provat både från VoC-appen och från "Min Volvo"-hemsidan.
Användarvisningsbild
av joel80
#1211469
Hade problem igår då den inte startade med inställd avgångstid men kom igång direkt när jag startade den vis appen.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av bjerven
#1211502
laser2 skrev:Nu har jag inte kunnat starta min värmare med VoC på 3 dagar och när man ringer supporten säger de att de för närvarande har störningar i VoC.
Har ni andra också upplevt att VoC inte fungerat de senaste dagarna?
Dom verkar ha driftstörningar på sina servrar. Detta drabbar alla uppkopplade tjänster som VOC och även apparna i bilen (om man har Sensus Connect). Jag kan t.ex. inte streama webbradion, hitta parkering eller kolla väder. Pratade med kundtjänst för en stund sedan. Dom har varit medvetna om problemet sedan igår morse (mån. 12/11). Men jag har upplevt störningar sedan ons./tors. förra veckan.
av MrSpock
#1211549
laser2 skrev:Nu har jag inte kunnat starta min värmare med VoC på 3 dagar och när man ringer supporten säger de att de för närvarande har störningar i VoC.
Har ni andra också upplevt att VoC inte fungerat de senaste dagarna?
Jag startade värmaren i morse från appen utan problem. Jag har inte märkt av några problem. Har dock inte Sensus Connect, bara vanlig VOC.
av ASkåne
#1211590
Jag kunde inte heller starta värmaren med appen imorse. Första gången jag haft detta problem.
av dannesk
#1211601
volvofantast skrev:Måste man åka till Volvo för att få igång Volvo on call eller hur gör man?
Lättast är väl att göra det då du behöver en pin-kod för att få igång det. Finns väl lite matnyttig info här:
http://support.volvocars.com/se/Pages/c ... 24QAvD_BwE
Användarvisningsbild
av laser2
#1211606
bjerven skrev:
Dom verkar ha driftstörningar på sina servrar. Detta drabbar alla uppkopplade tjänster som VOC och även apparna i bilen (om man har Sensus Connect). Jag kan t.ex. inte streama webbradion, hitta parkering eller kolla väder. Pratade med kundtjänst för en stund sedan. Dom har varit medvetna om problemet sedan igår morse (mån. 12/11). Men jag har upplevt störningar sedan ons./tors. förra veckan.
Ok, så det verkar vara lite blandat med användare som inte påverkats och andra som påverkats av driftstörningarna.
Hoppas de får ordning på servrarna snart, det verkar hållit på några dagar... :(
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]