Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mtech
#1211198
Ca 95”
Har hittat en verkstad här där jag även lämnar in min bil som kan byta Kamremen med vattenpump för 4700kr
Den röda drog även lite åt höger o så var framdäcken lite slitna på insidan (hjulinställning?)
Byter man oljan i växellådan på en automat?
av dannesk
#1211213
Mtech skrev:Okej

Även denna är intressant
https://m.blocket.se/jonkoping/Volvo_V6 ... ?ca=17&w=1

Vad är s/s ?

Finns det någon sida där man kolla vilken exakt utr bilen har ?
Jag har ringt till min lokala volvohandlare och fått ut utrustningslistan via regnummret på de bilar jag köpt och varit spekulant på.
Användarvisningsbild
av joel80
#1211279
EbbevonVolvo skrev: Angående avstånden som man kan ställa in så tycker jag det kortaste avståndet som går att välja är åt helvete för kort. Det är inte ens lagligt, då det är ungefär EN sekund. Där förstår jag faktiskt inte hur Volvo tänkte, men det står sån tur i instruktionsboken att man ska kontrollera om avståndet du ställer in är lagligt i den region du kör i.
Håller med.. Kortaste avståndet är egentligen för kort för att vara säkert... nog för att bilen dock bromsar snabbare än vad man själv hinner reagera om den framför börjar bromsa hårt...

Att köra närmre än vad närmsta inställningen gör kan resultera i böter, och ligger man närmre än 0,5 sekunder (1 sek med tungt fordon) torskar man kortet om polisen lyckas mäta. Det är ca 16-17m i 120km/h... (en sekund 33,3m i 120km/h.)

3-sekundersregeln är dock ingen skriven regel utan en rekommendation. Jag har bara läst att det är böter från 1 sekund eller om polisen anser att det är ett olämpligt avstånd. I Stockholm verkar polisen helt skita i hur folk kör (gällande avstånd) och bötfäller bara för hastighet. :/

(Förlåt off topic.. jag går igång när det gäller sånt här. :p )
av Mtech
#1211430
Har mailat några återförsäljare och frågat om man kan få utrustnings listan,

En annan fråga på dom olika paketen är det bara insidan som spelar till?
R vet jag att det är skillnad och på AWD (två pipor bak) men dom andra vekar vara likadana
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]