Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mtech
#1210990
Tackar för all input

Vi sålde vår röda Bmw på ca 2-3 veckor o det var väldigt mycke intresse så för den delen är jag inte orolig alls
Hon vill helts svart med röd o vit går med och automat

Vad kostar ett kamremsbyte ?
Partikelfilter byts det?
av Lövet
#1210991
Inga partikelfilterbyten såvida inte någonting går sönder. Extremt ovanligt.
av Primus
#1211024
Om jag skulle välja ett enda tillbehör blir det adaptiv farthållare. Och den är bäst inne i städer och kringfartsleden. Motorväg är den inte så viktig på. Xenon känns också svårt att vara utan. VOC och bränslevärmare är enligt mig suveränt. Men det beror ju helt på var man bor och hur man parkerar.
#1211026
Mtech skrev:Ok

Är 4000 på Volvo ?
När ska Kamrem bytas 18,000mil ?
Serviceintervall ?
Ja,på Volvo, service intervall kan variera lite pga vilken motor ,men vanligast är väl 18000 mil, d2 har väl byta vid 12 eller 14, kommer inte ihåg exakt
av Lövet
#1211027
D2 har 14k intervall. 18k är på femcyl.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1211036
Primus skrev:Om jag skulle välja ett enda tillbehör blir det adaptiv farthållare. Och den är bäst inne i städer och kringfartsleden. Motorväg är den inte så viktig på. Xenon känns också svårt att vara utan. VOC och bränslevärmare är enligt mig suveränt. Men det beror ju helt på var man bor och hur man parkerar.
I Stockholm är den adaptiva farthållaren värdelös, tyvärr. Annars gillar jag den skarpt!
Luckan till bilen framför är ofta för stor, så andra tränger sig in precis framför, framförallt vid kökörning.
I/kring städer på kontinenten är den mer användbar, där folk inte byter körfält var 100e meter... :roll:
av Primus
#1211070
fjohan82 skrev:
Primus skrev:Om jag skulle välja ett enda tillbehör blir det adaptiv farthållare. Och den är bäst inne i städer och kringfartsleden. Motorväg är den inte så viktig på. Xenon känns också svårt att vara utan. VOC och bränslevärmare är enligt mig suveränt. Men det beror ju helt på var man bor och hur man parkerar.
I Stockholm är den adaptiva farthållaren värdelös, tyvärr. Annars gillar jag den skarpt!
Luckan till bilen framför är ofta för stor, så andra tränger sig in precis framför, framförallt vid kökörning.
I/kring städer på kontinenten är den mer användbar, där folk inte byter körfält var 100e meter... :roll:
Jag kör nog 90% av mina mil i Stockholm och använder farthållaren mer än 95% av tiden/milen. Essingeleden, 73:an, Huddingeleden, Åbyvägen och gator, etc.. :lol:
av dannesk
#1211083
fjohan82 skrev:I Stockholm är den adaptiva farthållaren värdelös, tyvärr. Annars gillar jag den skarpt!
Luckan till bilen framför är ofta för stor, så andra tränger sig in precis framför, framförallt vid kökörning.
I/kring städer på kontinenten är den mer användbar, där folk inte byter körfält var 100e meter... :roll:
Du ställer ju själv avståndet till framförvarande bil på farthållaren och med autobroms och queue assist så behöver man ju inte ens röra gas/broms i stockholmstrafiken, det sköter ju bilen :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Hej, ”Råkade” köpa en fd p[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]