Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
#1221869
Mtech skrev:Men kyler acn när det 0 gradigt ?
Jag har för mig att det behöver vara +3 till 5 grader för att AC:n skall jobba. Fick rådet när jag hade köpt min C70 T5 att på vintern när man är i ett parkeringshus eller flerbilsgarage mm, så skall man vid varm motor höja värmen i kupén en stund och sen sänka till mkt kyla på ECC så AC:n jobbar och smörjer packningarna.
Jag kör med AC inkopplad hela året för att få jämn drift på den så den får arbeta och hade under mina 8 år inga problem med min AC i C70:n
I min V60 CC står gradantalet på 21-22 grader på ECC med AC inkopplad hela året. Sen höjer eller sänker jag utifrån behov.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1221951
Finns ingen egentlig vits med att stänga av AC, den går inte konstant utan endast när det behövs. Dessutom är det skadligt för den ifall det är avstängd för länge. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av mikeman
#1222149
svergie2 skrev:Finns ingen egentlig vits med att stänga av AC, den går inte konstant utan endast när det behövs. Dessutom är det skadligt för den ifall det är avstängd för länge. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Den gör att förbrukningen ökar (något) även på vintern eftersom den är igång även om den inte kyler.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1222152
mikeman skrev:
svergie2 skrev:Finns ingen egentlig vits med att stänga av AC, den går inte konstant utan endast när det behövs. Dessutom är det skadligt för den ifall det är avstängd för länge. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Den gör att förbrukningen ökar (något) även på vintern eftersom den är igång även om den inte kyler.
Det är ju väldigt lite den drar. Nästan obefintligt på vintern. Snålheten får ju inte bedra visheten. Är det något som automatiskt borde vara på är det AC:n med tanke på jämn gång och funktion och att man kör den på vintertid så inte packningar torkar som är lika med svindyr reparation.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1222171
mikeman skrev:
svergie2 skrev:Finns ingen egentlig vits med att stänga av AC, den går inte konstant utan endast när det behövs. Dessutom är det skadligt för den ifall det är avstängd för länge. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Den gör att förbrukningen ökar (något) även på vintern eftersom den är igång även om den inte kyler.

CabBO skrev:
mikeman skrev:
svergie2 skrev:Finns ingen egentlig vits med att stänga av AC, den går inte konstant utan endast när det behövs. Dessutom är det skadligt för den ifall det är avstängd för länge. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Den gör att förbrukningen ökar (något) även på vintern eftersom den är igång även om den inte kyler.
Det är ju väldigt lite den drar. Nästan obefintligt på vintern. Snålheten får ju inte bedra visheten. Är det något som automatiskt borde vara på är det AC:n med tanke på jämn gång och funktion och att man kör den på vintertid så inte packningar torkar som är lika med svindyr reparation.
^^^

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av Mtech
#1222746
Har felsökt bilen hos en icke Volvo verkstad nu
Och brytare i vänster fram dörr och höger bakdörr plus den på taket verkar inte fungera fullt,
Sen hade den någon felkod på acn systemet med att den slår ifrån,
vet inte exakta felkoderna
av Mtech
#1226638
Dags för service lampan har tänds,
Bilen har gått ca 10,800mil
I appen så är bromsvätska,lampor,spolarvätska avbokat o grönt
Så det är väl dags något annat?
av Mccartney
#1226655
Tror inte mycket är samma på en ford o en volvo. Om jag inte minns fel så var det väl bra 2.0F som var en ford motor. Tror aldrig den var en hit direkt i en så stor o tung bil som volvo.

Tillbaka till frågan så har jag inte hört så mycket om att volvo tagit delar från Ford:)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]