Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mtech
#1226875
Japp på ”min Volvo”
Jag kollade bland kvitton igår och dom bytte även olja/filter vid en underhållsservice
En bas service som ägaren innan hade gjort gick på 4500kr så underhållsservice är väl något billigare?
#1226951
Mtech skrev:Japp på ”min Volvo”
Jag kollade bland kvitton igår och dom bytte även olja/filter vid en underhållsservice
En bas service som ägaren innan hade gjort gick på 4500kr så underhållsservice är väl något billigare?
Tvärtom. Underhållsservice=slitageservice innehåller flera servicepunkter än bas och brukar i vanligt fall vara dyrare. Undershållsservice görs första gången år 3 och innehåller bla kontroll av drivaxlar, framvagnstyrning etc som inte ingår i bas service
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1226953
Johannes1975 skrev:
Mtech skrev:Japp på ”min Volvo”
Jag kollade bland kvitton igår och dom bytte även olja/filter vid en underhållsservice
En bas service som ägaren innan hade gjort gick på 4500kr så underhållsservice är väl något billigare?
Tvärtom. Underhållsservice=slitageservice innehåller flera servicepunkter än bas och brukar i vanligt fall vara dyrare. Undershållsservice görs första gången år 3 och innehåller bla kontroll av drivaxlar, framvagnstyrning etc som inte ingår i bas service
...eller baserat på körsträcka.
av Mtech
#1227203
Ok
Har mailat Volvo om prisuppgift

Har köpt beg Volvo sleipner 18” o 2st behövs fixas till, kan man hitta någon färgkod på fälgarna ?
Dom kommer från en V70 -11
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1227815
Det blir ju lite dyrare service kostnad / mil om man kör lite som farsan kör 7-900 mil / år nu när han blivit pensionär och då hade det lämpat bättre sig med 2 årsintervall eller 3000 mil.
För min del kvittar det som kör över 3000/år.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&au[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]