Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke840
#1210594
Har en V60 D4 AWD-14!
När jag trimmade bilen med BSR steg 1+ så fick jag problem med att bilen inte gick in i "sleeping mode". Batteriet laddades ut gång på gång.
Lämnade in bilen hos Volvo och dom gjorde en uppdatering av mjukvaran och problemet löste sig, den drar ingen tjuvström längre.
Men vågar jag lägga in trimmet igen efter detta eller blir det samma sak igen? Någon som har erfarenhet?
Användarvisningsbild
av Derank
#1210599
Det är väl bara blåa in det igen, fuckar det upp sig återställer du till orginal igen, men varför tror du att trimfilen skulle ha något att göra med att bilen drar ur batteriet?
Användarvisningsbild
av snepo
#1210600
Derank skrev:Det är väl bara blåa in det igen, fuckar det upp sig återställer du till orginal igen, men varför tror du att trimfilen skulle ha något att göra med att bilen drar ur batteriet?
Borde inte göra det
av Micke840
#1210603
Derank skrev:Det är väl bara blåa in det igen, fuckar det upp sig återställer du till orginal igen, men varför tror du att trimfilen skulle ha något att göra med att bilen drar ur batteriet?
Även när jag la in original så fanns det kvar nämligen!
av Micke840
#1210604
snepo skrev:
Derank skrev:Det är väl bara blåa in det igen, fuckar det upp sig återställer du till orginal igen, men varför tror du att trimfilen skulle ha något att göra med att bilen drar ur batteriet?
Borde inte göra det
Enligt Volvo så skulle det ha mer trimmet att göra! Men vill veta om någon haft samma sak och lagt in trimmet igen efteråt?!
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
#1211819
Var det verkligen mjukvaran som löste det?
Kanske var någon sensor som spökade eller möjligen glapp så den tror dörren är öppen?
S/V60 Polestar utan taklucka

My15 startade senare än vad den här &aum[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]