Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emil_yttervik
#1210562
Hej!

Jag har installerat hårdvaran och sedan lämnat in bilen på Volvo idag och fått programvaran inkörd.
Jag har provat att plocka bort minuspolen och sedan satt dit den igen och håller sedan in "off" knappen på fjärren tills den slutar lysa rött. Nu borde väl dom vara synkade?
Värmaren startar iallafall inte fastän jag håller in on knappen tills den gröna lampan slocknar... direktstart funkar fint.
Är det någon som har några heta tips?
Bilen är en xc60 d3 -12

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
#1210674
Eller måste jag plocka ur matningen specifikt till fjärrmottagaren?
Är det någon som har koll på vad det mindre batteriet som sitter under plasten vid torkarna är till för? Larmet?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
#1210675
emil_yttervik skrev:Eller måste jag plocka ur matningen specifikt till fjärrmottagaren?
Är det någon som har koll på vad det mindre batteriet som sitter under plasten vid torkarna är till för? Larmet?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Det är till för start/stopp systemet.
#1211032
Jag har luskat runt på lite andra forum och när det lyser orange så är tydligen batteriet i fjärrdosan dåligt, ska byta det sen återkommer jag med resultat..

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
#1211792
Jo så är det, orange lampa så är batteriet dåligt... tyvärr så hjälpte inte detta utan det visade sig att volvo kört in fel programvara. Så då är det inte så konstigt att det inte lirar som det ska..

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]