Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ellizen
#1210105
Hej!

Idag lämnade jag in min xc60 hos en lokal biltvätt som tvättade bilen utvändigt och invändigt. När jag hämtade bilen var jag stressad så märkte det inte direkt men när jag senare kom till jobbet så såg jag att det var en lång reva i sitsen fram. Den var inte där när jag lämnade in den.
Jag ska naturligtvis ringa biltvätten imorgon.men tänkte höra om någon här vet vad en sån här klädsel kan kosta och vart man köper det?
Kan man köpa bara till sitsen?
Är det någon som vet vad denna klädsel heter?
Bild: http://www.bilddump.se/bilder/201711082 ... 70.103.jpg
Det är någon form av tygklädsel.

Tacksam för svar!

Mvh Ellizen
av KrilleW
#1210130
Seriös biltvätt som lämnar ifrån sig något sådant. Inte direkt så att man inte märker det där.

Om jag inte ser galet så är det där dock inte nya XC60, och tråden ligger därför i fel forumsdel :)
av Ellizen
#1210146
Oj! Jag är ny medlem så är inte så hemma här. Kanske kan admin hjälpa mig att flytta tråden?
Det är en -12

Nej inte alls seriös. Dom lär garanterat ha sett det så jag blir redigt arg på att dom inte sa något själva. Revan är typ 15 cm så inget som kan gå en förbi.
Frågan är om det kommer bli ord mot ord. Jag ska ringa imorgon när de öppnar.
Användarvisningsbild
av benny10
#1210163
Hur lyckas man ens med ngt sådant? Med tanke på att de inte sa ngt direkt lär de ju fetneka, tyvärr!
av least
#1210248
Duktigt jobbat att kapa nylonväven på så många ställen i ett drag.
Vad dammsög de med? Ser ut som att något av metall har dragit den där revan.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1210254
En skruvmejsel i fickan när dom skulle köra ut bilen?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1210338
Hur gick det?

Ser ju inte direkt ut som att de dammsugit sätena ens :shock:
av Ellizen
#1210659
Sätena var ordentligt skitiga innan pga småbarn så visst är de renare nu. Betalade inte för tvätt av sätena men det kommer jag nog få göra nästa gång :p

Var där igår. Dom nekade såklart!
Alla tre ur personalen stod och pratade med mig och sa att ingen gjort nåt.
Jag bryr mig ju inte hur det kommit, vet bara att jag lämnade in en hel bil och fick tillbaka en trasig.

Hur kan man gå vidare?
Kan sånt här gå på försäkringen? Så att försäkringsbolaget i sin tur får kräva det av dom?
Ringde Rejmes och de ska ha 4400 för bara sitsen. Då tillkommer kostnad för att byta den.
av Ellizen
#1210661
Dom visade munstycket till dammsugaren som var helt i plast och visade att deras byxor inte ens har knappar på benen som ska kunna repa.
Jag förstår ju ägaren om det är så att han är ovetandes, men det känns som nån av de två som städar bilarna ljuger. Det finns ju inga bevis alls dock.
Framöver ska jag fasen fota och filma hela bilen innan jag lämnar in den nånstans. Kan inte lita på någon. :(

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]