Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1214696
joel80 skrev:
Adam940 skrev:Min brorsa är supernöjd med sina hakka9or. Jag ångrar att jag inte köpte samma som han:/
Låter väldigt jobbigt att använda samma däck till två bilar! ;)

:twisted: :twisted:
Haha *likadana borde de stå :lol:
#1216657
Har bara nyss passerat hundra mil än så länge. Inget jag reagerar på.
Men har du sett dem nya? Dubbutsticken är ju inte lika långt som på gamla klassiska däck så att de gått 200 mil och det syns att de skrapat asfalt behöver inte betyda att funktionen är minsta försämrad. Så du får gärna utveckla på vilket sätt de ser slitna ut :)

Jag ska nog försöka komma ihåg att lägga ut bild på mina dubb med jämna intervall.
#1216807
Jodå, jag är medveten om att miljödubb har kortare utstick. Det jag blev förvånad över var att "piggprofilen" redan hade rundats av istället för att vara vinkelrät. Innehavaren betygade att hon visste att däcken behövde köras in varsamt
och hade undvikit att utsätta dem för hård acceleration/inbromsning samt inte överstigit 90 km/h under dessa mil.
Är därför nyfiken på skick på däck som körts betydligt längre.
#1216990
LottaGroning skrev: Är därför nyfiken på skick på däck som körts betydligt längre.
Jag har nog kört mellan 300-400 mil med mina nu. Märker inget slitage direkt men sen tittar jag inte jättenoga heller.
#1218134
Ang livslängd - De som klagar på att deras dubbdäck slits fort måste lära sig köra med dubbdäck. Man får helt enkelt accelerera, bromsa samt svänga lite mjukare när det är "torr asfalt" ute - Annars är dubbarna slut efter en säsong. Jag brukar klara mig 3-4 säsonger på ett par vinterdäck. Dubben ser fortfarande bra ut, och 90% av dem är kvar. Får oftast byta för att det börjar bli dåligt mönster/torrsprickor i dem, inte för att dubben är slut. Medans många andra har tappat hälften av dubben, och de som sitter kvar ser ut som en platt spikskalle. Man lär ta det lugnt med dem helt enkelt.
#1218137
också stor skillnad på vinterdäck!

De Hakka8 jag nu har, och har haft i 2 vintrar innan, har inte tappat en dubb av vad jag kan se! Tidigare vinterdäck jag haft har jag tappat dubb från varje vinter. Inte så att dom tappar överdrivet mycket, men klart märkbar skillnad med nuvarande.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]