Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1212695
Ted68 skrev:Blev sugen på att köpa en, vad fick du betala för den?
Tänkte väl att det kunde fresta någon. :)
Jag beställde från Brandon AB enligt föregående länk och betalade 125 kronor inklusive moms, plus frakt.
Den går säkert att köpa från lokal återförsäljare också, om man vill undkomma frakten. Exempel: V60 1:43
av waiko
#1215555
Så nu står det att bilen är byggd på min Volvo sida, byggd i Gent. Vet nån hur lång tid det tar innan man kan hämta bilen hos Åf? Man är ju grymt sugen på bilen nu när man väntat ett bra tag
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1215587
Tror min S60 blev byggd v45 och v47 hoppade den till att vara på väg till handlaren och lördagen 25/11 fick jag ett mejl att den var klädd i transportskydd sen var den levererad av biltransporten tisdagen 28/11.
Den fick väl en resa med båt mellan Gent - Göteborg och sen vidare till Ystad med biltransporten.
Troligen leverans nästa vecka om dem hinner få hem vinterhjulen som tydligen var lite svåra att hitta.
av waiko
#1215652
Härligt då kanske min bil oxå ändrar sig snart? Hoppas det, nu är man verkligen sugen på att få den nya bilen. Lägg gärna upp bilder när ni får er bil
av GustenGuldbagge
#1215731
waiko skrev:Så nu står det att bilen är byggd på min Volvo sida, byggd i Gent. Vet nån hur lång tid det tar innan man kan hämta bilen hos Åf? Man är ju grymt sugen på bilen nu när man väntat ett bra tag
Fick besked från Gent att de lagt sista handen på min bil den 16/11. Leverans från Återförsäljare 6/12. Alltså 14 arbetsdagar senare.
av waiko
#1215750
Har jag tur då så kan jag ha bilen runt Lucia, det vore ju riktig gött. Alltid en skön känsla att rulla ut bilen från bilfirman.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1218256
torbjorn_75 skrev:Snart dags för leverans.
Skönt va? Nu känns det väl värt väntan? Det tyckte i alla fall jag. :D
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1218295
EbbevonVolvo skrev:Skönt va? Nu känns det väl värt väntan? Det tyckte i alla fall jag. :D
Ja, det känns mycket bra. Väntan är i princip över. :-K
Uppskattningen från början var leverans vecka 49–50, sedan blev det förlängt och var inne på januari ett tag, innan det nu faktiskt landar på vecka 50.

Bild
V70 T6 304hk tråden

Nja, det finns de som gillar beige också. Ja[…]

Hade inte kört en sekund.. Ner med trå[…]

Svajig tomgång

99% spjällhuset. Som tur har du ett spjä[…]

Monterat den hälft av hjulbultarna som h[…]