Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1206665
AndreasThn skrev:Hade du kört en kort sträcka när det hände?
Hänt två gånger med vår T5:a att den efter att kört under 100m inte gått att starta.
Men startat efter en stund, ringt Volvo assistans båda gångerna.
Nej, hade kört nästan en mil, så även batterierna bör ha varit tillräckligt laddade. Dessutom har jag nyligen stödladdat.
#1206668
EbbevonVolvo skrev:
AndreasThn skrev:Hade du kört en kort sträcka när det hände?
Hänt två gånger med vår T5:a att den efter att kört under 100m inte gått att starta.
Men startat efter en stund, ringt Volvo assistans båda gångerna.
Nej, hade kört nästan en mil, så även batterierna bör ha varit tillräckligt laddade. Dessutom har jag nyligen stödladdat.

Ok, då är det inte samma som i mitt fall då de sa att bilen kunde "sura ned sig" om den startades och stängdes av igen för snabbt.
#1206670
Dessutom så lös alla lampor i instrumenpanelen. Startmotorn ville inte ens snurra, därav gick det inte och starta. Din startmotor snurrade kanske?
#1206710
Brukar inte lampdisco i brädan tyda på något vajsing med batteriet?
Nu är det ju inte en V50 du kör men när batteriet (från ingenstans) kastade in handduken så gjorde den sådär.
Kanske en ände att börja kolla i ändå tänker jag. Lätt att utesluta om inget annat visar sig.
#1206715
Jag tänker på tändningslåset. På bilar med keyless (eller på alla...?) klickar ju detta till när dörren öppnas, kan det ha varit något med den funktionen som hängt sig på något sätt...? Och som återställdes när dörren då öppnades...?
Något relä som inte ville som styr tändningen...?
#1206727
fjohan82 skrev:Jag tänker på tändningslåset. På bilar med keyless (eller på alla...?) klickar ju detta till när dörren öppnas, kan det ha varit något med den funktionen som hängt sig på något sätt...? Och som återställdes när dörren då öppnades...?
Något relä som inte ville som styr tändningen...?
Låter som en möjlig felkälla. Kan också mycket väl vara batteriet, fast bilen är ny.
Tar med mig förslagen till PST'n.
#1206729
EbbevonVolvo skrev:
fjohan82 skrev:Jag tänker på tändningslåset. På bilar med keyless (eller på alla...?) klickar ju detta till när dörren öppnas, kan det ha varit något med den funktionen som hängt sig på något sätt...? Och som återställdes när dörren då öppnades...?
Något relä som inte ville som styr tändningen...?
Låter som en möjlig felkälla. Kan också mycket väl vara batteriet, fast bilen är ny.
Tar med mig förslagen till PST'n.
Lycka till och glöm inte att berätta hur det gick :wink:
#1206743
EbbevonVolvo skrev:
LazerHawke skrev:
Stäng av start & stop så dör den inte :)
Nä, den dör inte av Start/Stopp. Den tar en paus.
Med tiden kommer den troligen att dö, är inte bra för en turbo-bil att stängas av så där abrupt förjämnan.

PS! Jag kanske är lite "yrkesskadad" efter 30 år som maskinförare!
#1239195
Hoppsan, här har jag glömt uppdatera såg jag. Svarade på ett liknande fel och hänvisade hit.

Jag var till "min" PST och han hittade inga felkoder eller något som kunde vara fel. Har inte hänt igen, sån tur är. Men numer stänger jag av S/S ganska ofta.

För det mesta så hoppar den igång[…]

Fått hem en momentnyckel som mäter 5-70[…]

ljud vid generering

2021 utanför garantin förstås. L&a[…]

Jag svarade i din tidigare tråd också […]