Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1224313
Alltså,,, är det bara uppehåll så tar den 5 min att haka av och på en dörrsida ;) Vad väntar du på? :)
Användarvisningsbild
av svergie2
#1224420
Magnus-B skrev:Nä bilden där jag kört 60 mil är tagen i Skurup och den senare i Ystad lite längre söderut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ah!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av III
#1224451
Micce1980 skrev:Alltså,,, är det bara uppehåll så tar den 5 min att haka av och på en dörrsida ;) Vad väntar du på? :)
Är det så enkelt... Då så. Kanske ska söka på Youtube efter en film hur man gör och kolla innanför panelen någon dag är det är vettigt väder.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1229786
Mycket nöjd måste jag säga nu efter 400 mil.
Skönare säte än V70in som även den hade läder.
Roligare att köra fast jag saknar vridet ibland som min V70 D3 hade.
Tystare för att den är sedan och även på denna har jag laminerade rutor.
Uppskattar även digitala hastighetsmätaren,adaptiva farthållaren ,voc ,rattvärmen,auto avbländbar innerspegel och auto helljus.
Trafikskyltsinformationen är också ett plus.
Saknar däremot elbakluckan.
Gillar utseendet med den något bulliga huven,bakljusen,drl ljusen och avsaknaden av lister i nedankant av dörrarna.
Svårtvättat på V70.
Sportchassi i kombination med 16” hjul verkar vara en bra kombination mellan väghållning och komfort.
Har svart innertak,snyggt /mysfaktor.
Kör på 98 okt för tillfället.
Snittar 6,9 l/100km ca mätt vid pump. V70d3 snittade 6,6 l/100km med samma körning så det blir ingen jätteskillnad.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1229854
Magnus-B skrev:Mycket nöjd måste jag säga nu efter 400 mil.
Skönare säte än V70in som även den hade läder.
Roligare att köra fast jag saknar vridet ibland som min V70 D3 hade.
Tystare för att den är sedan och även på denna har jag laminerade rutor.
Uppskattar även digitala hastighetsmätaren,adaptiva farthållaren ,voc ,rattvärmen,auto avbländbar innerspegel och auto helljus.
Trafikskyltsinformationen är också ett plus.
Saknar däremot elbakluckan.
Gillar utseendet med den något bulliga huven,bakljusen,drl ljusen och avsaknaden av lister i nedankant av dörrarna.
Svårtvättat på V70.
Sportchassi i kombination med 16” hjul verkar vara en bra kombination mellan väghållning och komfort.
Har svart innertak,snyggt /mysfaktor.
Kör på 98 okt för tillfället.
Snittar 6,9 l/100km ca mätt vid pump. V70d3 snittade 6,6 l/100km med samma körning så det blir ingen jätteskillnad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag var inne på spritmonitor och kollade på din förbrukning. Där har du också lagt in vad din färddator har visat för förbrukning. Den stämmer verkligen dåligt. Min visar nästa helt rätt. Du har inte kört med bränslevärmare? Jag ska lägga in på min vad färddatorn visat också, vilket det inte står nu.
Sa jag att du har en trevlig bil? :D
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1229858
Jo jag kör en del med värmaren.
Tack!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]