Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1217278
Är det en MY17 är det väl ingen Classic?
Trodde att alla Classic går som MY18...
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1217302
Det är årsmodell 2018 enl kontraktet och fordonsår 2017 enl transportstyrelsens app.
Förklaras bra på sidan som länkas till nedan.
Bilen är byggd november 2017
Blev lite "orolig" först hehe.
https://www.wayke.se/artiklar/kopa-bil/ ... h-modellar
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1217325
Då blir det hämtning på tisdag så det blir en lååång helg.
Åkte förbi och kollade idag och ser då att den naturligtvis står på dubbdäck trots att jag beställt friktionsdäck.
Hur gör man nu?
Prisreducering är väl inte på tal och ska det bytas däck så får jag väl vänta längre.
Blev ändå lite sugen att testa dubbdäck då jag aldrig haft det tidigare och en vän säger att han inte kan tänka sig annat.
av UnleashFusion
#1217328
Magnus-B skrev: Blev ändå lite sugen att testa dubbdäck då jag aldrig haft det tidigare och en vän säger att han inte kan tänka sig annat.
Jag har alltid kört dubbdäck, jag hade aldrig kunnat dra på mig en friktionsdäck(ingen direkt anledning). om man inte är väldigt känslig för ljud? det är väl det jag kan komma på skillnaden mellan friktions- och dubbdäck. Tycker att dubbdäck har mer grep på vägen än friktion av "ingen förklaring" anledning.

Eftersom du beställde friktionsdäck, kan det vara värt och kolla upp däcken, ifall dom är dyrare än dom dubb du har fått skulle jag frågat pengar tillbaka eller kompensation av någotslag. Du köpte friktionsdäck och då skall det vara det.
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1217329
Ring säljaren eller besök handlaren i helgen och påtala det, så kan de förhoppningsvis åtgärda det på måndag.
Användarvisningsbild
av Ted68
#1217335
Magnus-B skrev:Då blir det hämtning på tisdag så det blir en lååång helg.
Åkte förbi och kollade idag och ser då att den naturligtvis står på dubbdäck trots att jag beställt friktionsdäck.
Hur gör man nu?
Prisreducering är väl inte på tal och ska det bytas däck så får jag väl vänta längre.
Blev ändå lite sugen att testa dubbdäck då jag aldrig haft det tidigare och en vän säger att han inte kan tänka sig annat.
När jag skulle hämta min bil så var vinterhjulen monterade, såg att det var dubbdäck trots att jag hade beställt friktionsdäck.
Men det var inga problem, friktionsdäck med fälg fanns på lager. (16") Så verkstan bytte innan vi åkte hem, då var det ändå fredag eftermiddag ;)
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1217346
Frågan e ju vad som är bäst här nere i skåne.
Kör visserligen tidiga morgnar innan saltbilen hunnit ut men har egentligen inte haft problem med nuvarande friktionsdäck.
Priset är det ingen skillnad på då dom kostade 4900 oavsett vilket.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]