Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
#1206456
Vart går gränsen för "gubbigt" :D Det finns redan olika inlägg vad som genererar "gubbigt" Senast nu fälgar/interör. För någon annan var det färgen. Vad är då fel färg och fel fälg/interiör för typ av bil :D

Grattis till en fin bil. :-)-) Jag hoppas du kommer trivas med den och valen du gjort.
av Mccartney
#1206461
Magnus-B skrev:Hej !

Har beställt en S60 Classic My 2018
Valde först Ice white men ändrade i sista stund till Luminous Sand som jag minns att någon kallade "gubbig"
Sätena blev läder tillsammans med svart innertak.
Paketen jag valde till blev klimat/voc,intellisafe assist & pluspaketet.
Ytterligare tillval blev b.l.a
Akustikrutor,Sportchassi,8" digital förardisplay,eluppvärmda spolarmunstycke,stänkskydd,textilmattor,bagagematta & vinterhjul.
Anledning att tog sportchassi var att jag gillar när den är lite lägre och har det på min V70 idag och tycker den beter sig bättre på vägen än orginal.
Bilen kommer rulla på 16" hjul Pangaea både sommar och vinter.
Pangaea fälgen levereras med vintedäck och sommarhjulen består av Hera fälg som kommer bytas ut mot Pangaea fälgen senare.
Så ja jag börjar nog bli lite gubbig men känner att 16" erbjuder bäst komfort för mig.
Det är lev vecka 51 så då kommer det bilder på bilen.


Bild
Härligt att du väljer 16", har gått hysteri i storleken. Komforten blir helt klart bättre och mindre spårkänslig:)
Användarvisningsbild
av Rillee
#1206463
Man blev kallad för Gubb jävel igår när man sa till ett gäng ungdomar som välte toalett papper på Coop. Nu har man fått reda på att man kör en gubb bil och jag är bara 39
av V40CC
#1206479
Jag har en V60 T3-17 med Pangea på vinterdäcken och Hera på sommardäcken. Tycker att det är riktigt bekvämt med 16", efter att tidigare åkt med allt från 17"-19" på andra modeller. Inte lika snyggt att se på, men det kan kvitta med tanke på att det är mer bekvämt med lite mer däck =)

Nya T3 VEA är också en trevlig motor, pigg måste jag säga, för att bara ha 152 kusar.
Själv gick jag på Osmium grå metallic, den överraskar varje gång jag ser den. Mörk när det är mörkt, ljus när det är ljust ute. Men den skiftar också lite i vissa lägen mellan grått-blått. Riktigt fin!
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1206512
Rillee skrev:Man blev kallad för Gubb jävel igår när man sa till ett gäng ungdomar som välte toalett papper på Coop. Nu har man fått reda på att man kör en gubb bil och jag är bara 39
Du får byta avatar också. Gubbarna "på hyllan" i Muppet Show blir perfekt! :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1207431
Ber om ursäkt det var jag som inledde tråden med att ta upp kännetecken för "gubbil" med all respekt för er som känner att ni kvalar in under kategorin ,740 gl med 14 tummare kallades ju detsamma för en del år sen. nog om det.

Pangaea fälgen är riktigt snygg och ser något större ut än 16" enl mig,synvilla såklart.
Tycker 16" känns riktigt bekvämt och på V70in så tyckte jag att den slet ner 17 tums däcken mycket snabbare än 16".
Kostnad? ja säkert alldeles för mycket men ingångspriset 229,900,-
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
#1207456
Du får testa och se hur 16 tummarna går, själv var de alldeles för svampiga på min gamla S60 och om man vill man dra nytta av sportchassit är det nog 17+ som gäller. Dock gillar jag direktstyrning och att den ligger platt i rondellerna oavsett hur snabbt det går...
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1214640
på väg.JPG
Nu händer det lite iallafall.
på väg.JPG (13.89 KiB) Visad 2187 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]