Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1217363
Friktion alla dagar i veckan, nu kör jag på 235/45/17.
Hur tyst och bra som helst jämfört med dubbdäck. Får dessutom köra överallt här i Stockholm och i Tyskland när jag är där.
Men valet är fritt...
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1217366
Jag har kört mestadels dubbat, och måste nog säga att jag ångrar mitt val senast (dubb). Det är fan inte ofta det verkligen behövs alltså, senaste 2 åren inte en enda gång. De jag har är ändå tysta, men det sliter lite på samvetet att åka runt och slita asfalt till ingen nytta. Sist föll det på att jag tyckte det var helt oaktuellt att betala mer för ett friktionsdäck än dubbat, med facit i hand (nåja, det kanske blir vinter...) skulle jag köpt friktion.
Rör mej mest i värmland, närke, østlandet.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1217415
Jag besökte handlaren med beslutet att jag vill ha friktion och säljarens kollega var på plats och hade gjort samma fel fast tvärt om på en annan s60 så det löste sig lätt.
Tack för era åsikter kring valet av dubb/friktion.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1217548
Det var nån som köpte en Volvo minns inte var men den kom i fel färg och det är ju lite svårare men dom gillade den ändå.
Jag hade ju inte accepterat det eller ja kanske mot ett kraftigt avdrag på priset.
Användarvisningsbild
av Derank
#1217582
när jag köpte XC60in fick säljaren välja färg då jag inte kunde bestämma mig, fanns ingen att se irl heller i den färgen. Men det blev skitbra i slutändan.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1219042
Då var väntan slut,hämtade i fredags.Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av CabBO
#1219051
Ser fin ut. Lycka till med bilen. Må du ha många sköna mil i den :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1219145
Grattis!

Är det en forumsjukdom att ha ytter eller bredare p-plats än de andra? :wink:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Oktanhalt

Sedan beror det kanske på vad man använ[…]

Gör du det på verkstad är det en g[…]

Hej Känner fan inga vibrationer alls. Undrar […]

Hej Söker trasig strålkastare eller eg[…]