Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1205409
LJN skrev:Intressant tips! Och någon som kan bekräfta att det passar i batterilådan med fästen på en V60?
Jo då! Biltemas AGM-batteri passar allt rakt av i fästen. Funkar även med ett större batteri i original-fästen. Satte det i min. Kommer inte ihåg hur många Ah dock. Det som däremot inte passar helt hundra om du sätter i större, är locket till batterihyllan. Ska du däremot ha standard ala 70 Ah, så funkar Biltemas finfint. Se till att polerna sitter samma som original bara.
#1205454
Då är frågan: Biltema AGM för 1600.- eller Tudor alt Varta för runt 2400.- ? Dvs. LCC kostnad över tid.

Edit: Det blev ett Tudor TK700 för 2025.- hos min lokala MECA shop :)
#1217059
Köpte ett Varta Silver Dynamic E39 som jag nu monterat. På det gamla originalbatteriet så fanns det en "avluftningsslang" kopplad mot gavel? Och på det nya Varta batteriet finns samma anslutning men den är "invändigt" sluten mot batteriet. Är det någon form av "sprängblecksfunktion" som vid ev övertryck ska deformera plasten och släppa ut trycket i slangen?
Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]

Hej har fått upp motorsystem service erfordr[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]