Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1204020
Hej

Upplever små hack i ljudet efter sisådär 20-30 minuter (Ingen exakt siffra så jag inte mätt, men uppskattningsvis) av strömmande via bluetooth. När det händer så räcker det med att pausa en snabbis och börja spela igen, men sen kommer det tillbaka efter en stund.

Problemet visar sig både med min Nexus 6P och sambons Nexus 5X. Jag tänkte att det kunde ligga i telefonen eftersom båda dessa har både samma komponenter och mjukvara, men nu har jag köpt en Huawei Mate 9 Pro och upplever exakt samma sak där.

Musiken spelas via Offlinesynkade spotify-listor. Har inte testat med annan lokal media från telefonen. Någon som upplevt samma sak?
#1204119
Jag har samma på alla mina androidenheter, förut talades det om androids bluetooth protokoll och att telefonen gick ner i viloläge/ för låga klocks för att hantera eländet. Jag har rootat min telefon och gjort en del fixar och det fungerar betydligt bättre nu, men inte helt felfritt. Apples och Sonys telefoner verkar fungera felfritt, Samsungs? Nej...
Användarvisningsbild
av batmac
#1204157
SagaPer skrev:Har du oppdatert software for alle enheter i bilen?

Volvo Service 2.0 inkluderer innlasting av nyeste versjon av bilens software for bl.a. audio og telefon.
Nej senaste servicen var innan jag köpte bilen. Den ska in för en hjulinställning den 23, har mailat och frågat om man kan kolla det samtidigt.
DaltonSleeper skrev:Jag har samma på alla mina androidenheter, förut talades det om androids bluetooth protokoll och att telefonen gick ner i viloläge/ för låga klocks för att hantera eländet. Jag har rootat min telefon och gjort en del fixar och det fungerar betydligt bättre nu, men inte helt felfritt. Apples och Sonys telefoner verkar fungera felfritt, Samsungs? Nej...
Det låter ju trist men också väldigt märkligt kan jag tycka eftersom problemet inte upplevs mot andra bluetooth-mottagare. Hade exempelvis en simpel biltema-dongel kopplad till 3.5mm uttaget i min förra V70 och hade inga problem med den. Samma sak med BT-hörlurar/headset. Håller även skärmen tänd mha caffein så tycker inte den borde somna.
#1204189
Jag har samma problem med iPhone 7 Plus.
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]