Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morre73
#1203967
Jag har en XC 60 MY09 med High performance system och USB-anslutning till stereon.
Hur sorterar stereon i bilen ordningen på filerna när man spelar audio från USB?
Jag lyckas inte få filerna att spelas upp i rätt ordning, vilket är ganska problematiskt när man vill lyssna på ljudbok.
Det spelar ingen roll om filerna är döpta 01-xxx, 02-xxx etc eller om man anger i filens tag vilket spår det är, stereon sorterar ändå filerna huller om buller utan något mönster.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1203986
Du har inte råkat kryssa i slumpmässig uppspelning?
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1203994
Ladda ner programmet FAT Sorter 1.0.4.0. Det sorterar låtarna åt dig i rätt ordning. Jag använder själv programmet och har gjort det de senaste sju åren. Utan programmet spelas låtarna upp i den ordning som man lägger in dom.

http://www.softpedia.com/get/System/Fil ... rter.shtml

/Håkan
av morre73
#1204024
EbbevonVolvo skrev:Du har inte råkat kryssa i slumpmässig uppspelning?
Nja, då skulle det väl iaf visas rätt i displayen?
av TobbeViktor
#1204129
Som skrevs tidigare. FAT-systemet har ingen egen sortering.
Gör själv så på min sticka i bilen, att jag sorterar katalogerna efter varje ändring jag gjort på den.
av morre73
#1205458
GT-mannen skrev:Ladda ner programmet FAT Sorter 1.0.4.0. Det sorterar låtarna åt dig i rätt ordning. Jag använder själv programmet och har gjort det de senaste sju åren. Utan programmet spelas låtarna upp i den ordning som man lägger in dom.

http://www.softpedia.com/get/System/Fil ... rter.shtml

/Håkan
Detta fungerade väl tillfredställande, dock inte 100%.
Det blev en delning mitt i, när det var, tex 200 spår i en mapp, så börjar det med 140 - 200, SEN kom 1 - 139. Det blev liknande i flera mappar.
Men nu kan jag iaf lyssna på böckerna :D
av morre73
#1205460
Att FAT-filsystemet inte har någon egen sortering ska väl inte spela någon roll, det är väl audio-systemet som ska spela upp dom i ordning, baserat på filnamn eller tag. Det har andra system alltid gjort, inklusive billiga mp3-spelare jag haft genom åren och dom har ju haft FAT som filsystem.
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]