Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av douglinds
#1203709
Hallå!

Jag jobbar på ett område, där ett annat företag också har lokaler, och de testar bilar, mer specifikt åt volvo. Påstår inte att jag är en spion, men efter lite googlande så verkar jag vara först med dessa bilder, hittar inget på nätet.

Har under ett par års tid alltid kunnat någorlunda urskilja vilken modell de kommer med härnäst, då jag lite då och då ser dessa bilar stå utanför denna lokal. Och under månaderna som går, blir de mindre och mindre maskerade. Allt från XC90, V90CC, den nya taxibilen som de ska ha i London (Som volvo är med och utvecklar något på efter lite googlande)

När jag nyss rullade in på jobbet, såg jag i ögonvrån att det backade ut en ny bil, en mindre sedan. Möjligtvis en S60? Senare på kvällen när jag var på väg hem, såg jag även en kombimodell stod utanför, fick dock ingen bild på den då det var för mörkt.

Lite bilder
Bild
Bild
Bild
Bild
av douglinds
#1203712
Jo absolut, frågan är bara vilken modell det nu är. Känns som S60 då 60-serien är (mig veterligen) nästa modell på tur att få en uppfräschning.

Att det är en volvo är ingen tvekan. Står alltid XC90's, V90's XC60's utanför där, maskerade som omaskerade. Är de omaskerade sitter det ett litet klistermärke på framdörren där det står "Test Vehicle" i volvos font.

Företaget som håller till där jobbar med att analysera "åkkomforten" i bilarna, dvs hjälpa till med däckval, och ta ut data för hur fjädringen fungerar (Har jag fått reda på efter att snokat i det ett par år... Man är ju nyfiken)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1203723
douglinds skrev:Hmm, kanske är icke xc version av 40 modellerna de testar då?
Menar du att det är en annan kaross på XC40 bottenplattan då? Eller en S40?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1203804
valln skrev:Enligt teknikens värld lanseras s60 hösten 2018, men det finns också personer som tror att det blir år 19 eller 20.

http://teknikensvarld.se/alla-nya-volvo ... 25-540645/

2019 ska väl XC90 vara den äldsta modellen. Och det bör ju vara V40 bytet som framkallar detta. (vi får väl hoppas Volvo inte ligger efter även om T5 TE verkar det ;( )
Ingen som har koll på hur länge Classic brukar rulla innan de ersätts? en måttstock vi kan använda oss av.

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]