Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sura56
#1203926
andreas 80 skrev:Då det står Geely / Cevt så känns det mer som nästa Lync & Co
Ja, så är det förmodligen.
Den heter ju GEELY S130 PROTYPE VP2 S130 2016 och är tillverkad i Kina
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1203956
sura56 skrev:
andreas 80 skrev:Då det står Geely / Cevt så känns det mer som nästa Lync & Co
Ja, så är det förmodligen.
Den heter ju GEELY S130 PROTYPE VP2 S130 2016 och är tillverkad i Kina
Javisst. :wink: För om det hade varit nya S60, så hade dom givetvis döpt den till det. :roll: För mig så verkar det vara ett utmärkt sätt att även dölja vad den ska heta när den kommer i produktion.
av Lövet
#1203969
Titta på takstolparna bak, är nästan identiska med Geely prototypen. Volvo ser inte ut så.
Du kan inte döpa bilen till vad du vill när den registreras.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1203983
Lövet skrev:Titta på takstolparna bak, är nästan identiska med Geely prototypen. Volvo ser inte ut så.
Du kan inte döpa bilen till vad du vill när den registreras.
Kan man inte? Det visste jag inte. Men det står prototyp. Vad det sedan blir i produktion kanske är en annan sak?
Men jag är ute på tunn is. Jag kan inget om hur man kan eller får dölja sina provbilar. Så jag litar på dig! (Tills någon bevisat motsatsen :lol: :lol: )
av Lövet
#1203984
Modellnamn kan man skriva nästan vad som helst, men märket får du inte ändra. Då skulle varenda Mercedes-prototyp heta BMW kan jag lova :wink:
av douglinds
#1203987
Kan dock meddela att det aldrig står bilmodell tidigare när jag kollat, bara bilens märke och färg. När man uppenbart sett att det är en V90CC, XC60, XC40 tex.

Det står bara "Volvo, Svart, 201X, Volvo Personvagnar AB, Göteborg (Tex) på de bilar jag kollat tidigare. Ingen modell eller så.
Men mycket riktigt, detta kan absolut vara en Geely
Senast redigerad av 1 douglinds, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1203988
Okay, men det hade varit roligt.
Användarvisningsbild
av chrisrolex
#1204079
sura56 skrev:
andreas 80 skrev:Då det står Geely / Cevt så känns det mer som nästa Lync & Co
Ja, så är det förmodligen.
Den heter ju GEELY S130 PROTYPE VP2 S130 2016 och är tillverkad i Kina
Japp, hade det varit S60 (vilket kommer bli en SPA-bil) så hade det varit registrerat på Volvo Cars i Göteborg.

Nu är det Geely/CEVT som är i registreringsuppgifterna och det är ingen tvekan för mig att det handlar om CMA-plattformen (Volvo+Geely). Dvs. bilen på bilderna är sedanversionen från Lynk & Co och som också kommer bli "kusin" till nya S40. Alltså inte S60.
Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]