Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av athena
#1203629
Hej!
Är på gång att köpa en V60 modellår 2014 men tillverkad 201307. Försöker läsa mig till om denna bil alltså tidig 2014 har samma utrustning som en senare 2014. Bilen har VOC och navigator är dessa funktioner lika som på en senare 2014?

Läser om internet ansluten bil, kan man nyttja simkortet som är till VOC för att använda bilen som en hotspot eller har denna bil simkortsläsare i handsfacket? Ser ingen knapp på mittkonsolen för "internet"

Hoppas snart på att få lämna VAG och börja åka Volvo igen..... :D
#1203885
Nu har jag bäst koll på V40 men jag skulle tro att detsamma gäller V60.
En tidig My14 har inte den andra generationen Sensus (där bland annat internet ingår) utan denna kom från och med My14b (skiftet skedde någon gång under hösten -14). Så därför finns inte knappen i den bilen du tittar på. Det går heller inte nyttja modemet som VOC använder som hotspot tyvärr.
#1203895
I5R skrev:Nu har jag bäst koll på V40 men jag skulle tro att detsamma gäller V60.
En tidig My14 har inte den andra generationen Sensus (där bland annat internet ingår) utan denna kom från och med My14b (skiftet skedde någon gång under hösten -14). Så därför finns inte knappen i den bilen du tittar på. Det går heller inte nyttja modemet som VOC använder som hotspot tyvärr.
Låter väl som ungefär det som jag kommit fram till. Har du även koll på hur det är med motorn på en tidig My14 och senare?

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...