Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative77
#1202856
I går skulle jag ladda ner uppdateringen till navigatorn o hoppades även få bort grafikproblemet jag haft ett tag.
Jag laddade ner ifrån länken som finns i den aktuella tråden på forumet.

Själva nedladdningen skulle enl bilen ta 1.5 timme så vi tog en roadtrip. Först åkte vi en omväg till fritidshuset som tog en timme där vi rastade hundarna. Efter detta fortsatte vi en halvtimmesresa för att uträtta ett annat ärende. Efter ännu en halvtimme började sambon ta tid på frekvensen, varje gång som infotaitmentsystemet startade om. Den startar om med en frekvens på 1.5 min.
Tar jag ur USB-minnet så börjar den en uppstart på navigationen men där hänger den sig bara. Stoppar jag i minnet igen så återgår den till att bara starta om med samma frekvens igen.

Frågorna här är då hur jag löser detta o även vad som kan gått fel?
Förra gången jag uppdaterade så var det aldrig problem att stänga av bilen under uppladdning utan den fortsatte bara uppladdningen när man startade bilen. Kan detta vara felet jag gjorde?
Kan jag lösa problemet med en Norsk reset? Dvs, att göra bilen strömlös. Eller kommer denna procedur ställa till nya problem?
Någon som har ett annat förslag?
av Tiimpan
#1202862
Jag laddar in min uppdatering just nu. Kör med tändningen på med tillkopplad laddare på batteriet. Har alltid gjort så utan problem. Brukar ta 2 timmar ungefär. Min uppladdning har gått halvvägs nu iaf.

Har tyvärr inga förslag mer än att testa kolla på datorn att allt är okej med programvaran du fått inladdat på USB-minnet. Det kan du kolla med programmet du ladda ner med.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1203392
Prova att formatera usb minnet igen eller helst använd ett annat minne, ladda ner kartan igen från Volvo och prova , annars är det nog ett besök på Volvo som gäller tyvärr
av Provocative77
#1203395
Besöket på Volvo sa att jag måste installera om navigationen. Något blev fel på mitt första försök.
Så nu har jag ett nytt problem som kan lösas med Wase i telefonen. Men att fippla med den i stadstrafik känns sissådär.
Jag har tid på Rejmes den 20:de. Men min syster har operationstid den 17:de o jag ska köra henne. Det innebär en heldag i Stockholm för mig. Den dagen behöver jag navigator.
Vart hittar man nya filer till en installation av navigator? Vill ogärna betala för det då det kanske inte räcker med att bara installera om.
Verkarn på Rejmes pratade om att tömma bilen för att ladda in nytt.
av Turbodanne
#1203490
Provocative77 skrev:Besöket på Volvo sa att jag måste installera om navigationen. Något blev fel på mitt första försök.
Så nu har jag ett nytt problem som kan lösas med Wase i telefonen. Men att fippla med den i stadstrafik känns sissådär.
Jag har tid på Rejmes den 20:de. Men min syster har operationstid den 17:de o jag ska köra henne. Det innebär en heldag i Stockholm för mig. Den dagen behöver jag navigator.
Vart hittar man nya filer till en installation av navigator? Vill ogärna betala för det då det kanske inte räcker med att bara installera om.
Verkarn på Rejmes pratade om att tömma bilen för att ladda in nytt.
Waze fungerar utmärkt i Stockholm , använder hellre den än den inbyggda i bilen , och fippla behöver du väl inte göra? Du matar in adressen och åker efter det.

Av mina däck kvarstod runt 5-6 mm, men å[…]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]