Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1202991
Samma visa nu när jag ska få igång häcken, för färd 40 mil hem från landet... Suck..
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1203008
fjohan82 skrev:Samma visa nu när jag ska få igång häcken, för färd 40 mil hem från landet... Suck..
Har den gått 2800 mil sa du? Servicedags med andra ord? Be serviceteknikern att ta reda på felet, och fixa det när den är på service. Du har väl fortfarande garanti på bilen. Något fel ÄR det, eftersom det dessutom inte är likadant varje gång.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1203492
EbbevonVolvo skrev:
fjohan82 skrev:Samma visa nu när jag ska få igång häcken, för färd 40 mil hem från landet... Suck..
Har den gått 2800 mil sa du? Servicedags med andra ord? Be serviceteknikern att ta reda på felet, och fixa det när den är på service. Du har väl fortfarande garanti på bilen. Något fel ÄR det, eftersom det dessutom inte är likadant varje gång.
Nja, den togs i drift ca 6-8 månader innan jag köpte den i februari och servades nu i maj. Den var tänkt som demobil, men blev i stående med 90 mil på mätaren då ÅF hade fått in för många bilar under den perioden.
Köpte den för ca 120' under nypris. Väl värt det då den har det jag ändå hade tänkt plocka på vid nybeställning.

Bokade tid för felsökning (i mitten på november) idag, de var inne på någon ventil... Kan återkomma om intresse finns.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1203497
Klart att vi, i alla fall jag, vill veta. Men jag vill inte vänta till november. :lol:
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1212311
Uppdatering:
Hämtade bilen för en stund sen. Var lite tveksam till om de skulle hitta något fel med bromsarna.
Dom gjorde det!
Det var satt felkoder på ventiler, två vid bromspedalen och en på insidan om torpedväggen. De kunde dock inte se vilken som felar.
Vi ska boka en ny tid så ska de byta en i taget och se vilken som felar. Kanske prickar de rätt direkt, eller blir det den tredje som var kaputt. Tydligen ett lite större jobb att byta dessa...
Så ni andra som har haft samma symptom har kanske samma fel...
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1212422
Nix, inga felkoder, men jag tror inte vi har samma ”fel” heller. Min är lite tungtrampad 2-3ggr om året, där din verkar som du skriver, helt stum.
Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1212438
upplever samma fenomen på min, helt stum när man skall sätta sig och starta bilen och den stått en dag eller sådär märker jag, det är inte alltid det är stumt. Ingenting som märks vid inbromsning eller så, utan när bilen är startad så släpper det. Men värt att kolla upp om man ändå sitter på garanti osv.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]