- lör 07 okt 2017, 22:52
#1202780
Det "måste" vara vacumet som försvunnit, eller något med huvudbromscylindern.
Man skulle ju också kunna justera bromskontakten så den påverkas tidigare?
Min minnesbild är ändå att bromspedalen brukar sjunka när bilen startar och bygger upp vacumet. Men den går att trycka ner en bit innan jag startar bilen.
Är din helt stum när detta inträffar, eller den går ner en liten bit?
fjohan82 skrev:Saken är den att detta kan inträffa efter endast några timmars stillestånd, men nu när den för första gången hade stått 1 vecka var det som vanligt. Med detta i åtanke kan jag inte säga till verkstaden att detta händer alltid efter X antal timmar eller X antal dygn...Jag tycker också det verkar skumt. Nu har jag haft mest manuella bilar, så då märker man inte detta. Min nuvarande, som är automat, har detta inte hänt ännu (80 mil). Min sommarbil, automat, som jag haft i 12 är har aldrig detta hänt.
Det "måste" vara vacumet som försvunnit, eller något med huvudbromscylindern.
Man skulle ju också kunna justera bromskontakten så den påverkas tidigare?
Min minnesbild är ändå att bromspedalen brukar sjunka när bilen startar och bygger upp vacumet. Men den går att trycka ner en bit innan jag startar bilen.
Är din helt stum när detta inträffar, eller den går ner en liten bit?
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp