Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LottaGroning
#1202034
Någon som har koll på vilka lampor man väljer om man vill ha bättre halvljus och som inte knäcker reflektor eller insats pga hög värme?
V60-15 xenon. Sitter original i nu som lyst 7000 mil sedan ny.
Användarvisningsbild
av ER
#1202044
Nya lampor av samma typ lär ju inte vara lösningen på en bil med DRL om den inte kört på xenon dygnet runt och bränt xenon 24/7. Byt till Osram Nightbreaker Unlimited eller Philips XtremeVision gen2 så lyser det mera. Haft båda och gillar Philips bättre pga ljustemperaturen 4800K är mera likt dagsljus än det gulaktiga 4150K Osram NBU avger och får ut mera ljus av Philips än vad Osram gav mig och passar övrig belysning bättre vad gäller ljusharmoni utan gulaktigt inslag på pos och halvljus.
7000mil säger ju inget om tiden xenonet brunnit om det är 24h eller 5000h då det är tiden som är det intressanta inte miltalet då det går bränna av massvis av mil med bara DRL påslaget på kort tid och lampan vara som ny trotts massvis av mil på bilen och man då byter en hyfsat ny lampa mot en helt ny utan att ens märka skillnad mer än att man dränerat plånboken på lite pengar.

Ju mer jag läser här på forumet om[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]