Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
#1201072
Rillee skrev:Sliter mitten mer om man har för lågt tryck?
Läser man hos däckförsäljarna och däcktillverkare så säger de tvärtom
Generellt så sliter man mer i mitten om man har för högt tryck. Men eftersom inte allt här i livet är solklart och enkelt så kan det förekomma förhållanden som gör att motsatt resultat uppstår...

.
av Henkan
#1201202
Det står garanterat inte 85W på dina däck, det finns inte däck i storleken 235/40-18 med lastindex 85. Det finns 91 och 95.
av Provocative77
#1201271
Henkan skrev:Det står garanterat inte 85W på dina däck, det finns inte däck i storleken 235/40-18 med lastindex 85. Det finns 91 och 95.
Kollade det förut efter att ha löst detta.
Får skylla på att jag var för nära däcken när jag läste på dem då jag blivit extremt närsynt. Det var 95. :D
Användarvisningsbild
av iigloo
#1204406
Det står på förarsidans dörrstolpe vad du ska ha, om du kör med uppsättningen från fabrik.
av Lobocut
#1204481
Tillverkare av bilen och tillverkaren av däcken har oftast olika åsikter om vilket däcktryck du ska. Anledningen till detta är att tillverkaren av bilen har rullmotstånd, bränsleförbrukningen, ljudnivå osv i sina parametrar.
Medans tillverkaren av däcken nästan uteslutande går på optimal prestanda.

Det betyder att biltillverkaren kan sänka trycket något för att få lägre ljudnivå men att det fortfarande är godkänt tryck enligt däcktillverkaren. Men fortfarande för lågt tryck för optimal prestanda enligt däcktillverkaren.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen