- mån 18 sep 2017, 08:51
#1198432
Hej på er alla här på forumet!
Jag hade inne min XC60 -11 D3 AWD på 16000-mila servicen nu i Augusti vilket i sig inte va helt billigt.. fick tillbaka bilen med servicepappret där en notering va gjord...
"Läcker olja ur vinkelväxel - kan läcka på fler ställen"
Min tekniker tyckte det va en självklarhet att byta hela vinkelväxeln... mina frågor till er här på forumet som kan otroligt mycket mer än mig är:
1. Är det dumt att köra överhuvudtaget med bilen?
2. Vad händer om vinkelväxeln rasar... går det fortfarande köra eller förlorar jag bara AWD?
3. Kan jag göra något åt detta själv eller är det bästa att lämna in den igen? (har vänner som är duktiga på att meka som kan det mesta)
Tacksam för svar!
Jag hade inne min XC60 -11 D3 AWD på 16000-mila servicen nu i Augusti vilket i sig inte va helt billigt.. fick tillbaka bilen med servicepappret där en notering va gjord...
"Läcker olja ur vinkelväxel - kan läcka på fler ställen"
Min tekniker tyckte det va en självklarhet att byta hela vinkelväxeln... mina frågor till er här på forumet som kan otroligt mycket mer än mig är:
1. Är det dumt att köra överhuvudtaget med bilen?
2. Vad händer om vinkelväxeln rasar... går det fortfarande köra eller förlorar jag bara AWD?
3. Kan jag göra något åt detta själv eller är det bästa att lämna in den igen? (har vänner som är duktiga på att meka som kan det mesta)
Tacksam för svar!
Volvo S60 T5 -01 (Såld)
Saab 9-5 2,3T -07 (Såld)
Volvo V70 2.0F -09 (Såld)
Just nu: Volvo XC60 D3 AWD MY11
Saab 9-5 2,3T -07 (Såld)
Volvo V70 2.0F -09 (Såld)
Just nu: Volvo XC60 D3 AWD MY11