Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jontisen
#1197506
Jag vill skaffa en V60 och undrar lite vad skillnaderna på 2011 och en nyare från 2015 blir.
Mekaniskt såväl som användarinterface.

Vad bör jag vänta mig?
Tacksam för alla råd.
Användarvisningsbild
av joel80
#1197508
I 2015 har du nya VEA-motorn i alla som inte är AWD. Den är betydligt snålare, och enligt mig en bättre motor än "gamla" 5-an.

Interfacet skiljer sig såklart också rätt mycket. Digitala instrument, sensus med t.ex detaljerad färdstatistik med förbrukningsstaplat per km e.t.c.


Sen beror det ju också på vilka paket som är tillagda. Det finns mer "gosaker" i en 2015 om t.ex teknikpaket och driver support e.t.c är med. Automatiska halvljus... massa säkerhetsfunktioner med pedestrian detect och sånt. Adaptiv farthållare (fast det finns i och för sig i vissa paket på en 2011 också).

Sen skiljer priset rätt mycket. ;) Så du har att förvänta dig att få lägga bra mycket mer pengar på en 2015. :D
av intruder1400
#1197533
Håller inte med Joel ang motorn !
Läser man här o andra forum så dras motorn med problem o soppan verkar de inte skilja några mängder !
Personligen tycker jag 14 o nyare ser trevligare ut in o utvändigt
Användarvisningsbild
av Perra83
#1197538
Alla har inte problem med motorn. Min D5 VEA Polestar levererar. Men visst det kan vända tvärt.
In och utsidan är klart trevligare på senare årsmodeller.
8-stegs lådan är najs. Säkerhetssystemen är också riktigt bra.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]