Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SagaPer
#1201978
Rillee skrev:Blir det billigare att göra uppdateringen under vanlig service, för de kopplar väl upp under servicen?
Nei. RTTI har en fast pris fra Volvo. Du kan selvsagt be om litt rabatt dersom du har bestilt en større service.

Det enkelt Volvo-verksted kjøper software fra Volvo-fabrikken men har sikkert litt margin på prisen. Lykke til.
av tjus
#1202429
Hej,

Fick min Sensus navigation uppdaterad i morse. Känns inte så tillförlitligt, motorvägen mellan Södertälje och Stockholm är avspärrad, det är stora röda kryss på vägen :roll: - meddelande "trafikflöde saknas. Så vitt jag kan se så flyter trafiken normalt på denna sträcka. Det innebär ju att jag inte kan åka till någon adress på navigatorn i Stockholm den närmaste vägen utan rutten går via omvägar. I jämförelse med google så känns Volvos navigator och kartor rätt amatörmässiga trots uppdateringen.

Någon mer därute som har uppdaterat till RTTI och har märkt att det något som inte stämmer med trafikflödena.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1202446
tjus skrev:Hej,

Fick min Sensus navigation uppdaterad i morse. Känns inte så tillförlitligt, motorvägen mellan Södertälje och Stockholm är avspärrad, det är stora röda kryss på vägen :roll: - meddelande "trafikflöde saknas. Så vitt jag kan se så flyter trafiken normalt på denna sträcka. Det innebär ju att jag inte kan åka till någon adress på navigatorn i Stockholm den närmaste vägen utan rutten går via omvägar. I jämförelse med google så känns Volvos navigator och kartor rätt amatörmässiga trots uppdateringen.

Någon mer därute som har uppdaterat till RTTI och har märkt att det något som inte stämmer med trafikflödena.
Jag har nyss uppdaterat min också och ser en massa röda kryss på E4 mellan Stockholm och Södertälje. Kom för två tre dagagr sedan. Mina kryss finns på vänster sida på E4 från Stockholm mot Södertälje. Däremot så leder min navigator in mig på E4:an så jag har inga problem att köra där när det gäller från Stockholm och söderut.
av tjus
#1202452
CabBO skrev:
tjus skrev:Hej,

Fick min Sensus navigation uppdaterad i morse. Känns inte så tillförlitligt, motorvägen mellan Södertälje och Stockholm är avspärrad, det är stora röda kryss på vägen :roll: - meddelande "trafikflöde saknas. Så vitt jag kan se så flyter trafiken normalt på denna sträcka. Det innebär ju att jag inte kan åka till någon adress på navigatorn i Stockholm den närmaste vägen utan rutten går via omvägar. I jämförelse med google så känns Volvos navigator och kartor rätt amatörmässiga trots uppdateringen.

Någon mer därute som har uppdaterat till RTTI och har märkt att det något som inte stämmer med trafikflödena.
Jag har nyss uppdaterat min också och ser en massa röda kryss på E4 mellan Stockholm och Södertälje. Kom för två tre dagagr sedan. Mina kryss finns på vänster sida på E4 från Stockholm mot Södertälje. Däremot så leder min navigator in mig på E4:an så jag har inga problem att köra där när det gäller från Stockholm och söderut.
Mina kryss sitter på höger sida sett från Södertälje, det innebär att det är vägsträckningen mot Stockholm som är avstängd. Vilket medför att jag kan inte få anvisningar till en adress i Stockholm eller norrort hemifrån och ha trafikanpassning. Vad mer kan det vara som är felaktigt i programmet eller systemet som programmet använder. Trafikanpassningen via RTTI är ju i praktiken helt värdelös om man inte har relevant information. Trist med 694 kr till ingen nytta.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1202456
Problemet med Röda kryss har nyss kommit för det fanns inte där för ett par dagar sedan. Vet inte om det har med något vägarbete att göra eller om något krånglar i systemet.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1202490
Har varit ute och kört med Navigatorn och det är som "tjus" skriver. Min vägrar leda in mig på E4 mot Stockholm. Däremot går det fint tvärtom och söderut.
av tjus
#1202545
CabBO skrev:Har varit ute och kört med Navigatorn och det är som "tjus" skriver. Min vägrar leda in mig på E4 mot Stockholm. Däremot går det fint tvärtom och söderut.
Jag har pratat med Bilia om detta. De är inte insatta i denna funktion riktigt ännu, min bil var tydligen den första man installerade detta i, (Södertälje). Jag fick rådet att avvakta några dagar och om kryssen kvarstår så skall jag åka ut på motorvägen och väl där ringa på Volvo OnCall för att göra en felanmälan. Frågan kvarstår dock, hur kan man lita på att information är relevant. Det är dessutom inte ok att betala 694 kr för denna extra funktion om man inte kan lita på informationen. :twisted:
Användarvisningsbild
av CabBO
#1202563
tjus skrev:
CabBO skrev:Har varit ute och kört med Navigatorn och det är som "tjus" skriver. Min vägrar leda in mig på E4 mot Stockholm. Däremot går det fint tvärtom och söderut.
Jag har pratat med Bilia om detta. De är inte insatta i denna funktion riktigt ännu, min bil var tydligen den första man installerade detta i, (Södertälje). Jag fick rådet att avvakta några dagar och om kryssen kvarstår så skall jag åka ut på motorvägen och väl där ringa på Volvo OnCall för att göra en felanmälan. Frågan kvarstår dock, hur kan man lita på att information är relevant. Det är dessutom inte ok att betala 694 kr för denna extra funktion om man inte kan lita på informationen. :twisted:
Ok. Bra. Då avvaktar jag hur du gör då om det inte ordnar sig självmant. Jag ligger nämligen och kör i samma område som dig på dagarna.
av Psyko
#1202571
Det är ju inte Volvo som tillhandahåller den tjänsten, Volvo möjliggör ju bara att bilen kan ta emot informationen som den leverantören ger.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av tjus
#1202593
Psyko skrev:Det är ju inte Volvo som tillhandahåller den tjänsten, Volvo möjliggör ju bara att bilen kan ta emot informationen som den leverantören ger.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Det är visserligen sant att Volvo tillhandahåller endast mjukvara för RTTI, men man har ju en tjänsteleverantör som skall leverera data till sin mjukvara. Den enda som kan påtala problemet till tjänsteleverantören är ju Volvo att kunderna inte kan nyttja RTTI. Man kan ju inte sälja en halv funktion :-(O) till sina kunder.

Fortsättning följer således. Någon annan som uppgraderat till RTTI och haft problem?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Byta IAM i Volvo v50 -07

Hej ! Sitter en begagnad IAM i bilen som få[…]

Bromsljus

Hurvida man egentligen får eller inte ska ja[…]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Använd Vparts guide för att mäta br[…]