Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
#1202490
Har varit ute och kört med Navigatorn och det är som "tjus" skriver. Min vägrar leda in mig på E4 mot Stockholm. Däremot går det fint tvärtom och söderut.
av tjus
#1202545
CabBO skrev:Har varit ute och kört med Navigatorn och det är som "tjus" skriver. Min vägrar leda in mig på E4 mot Stockholm. Däremot går det fint tvärtom och söderut.
Jag har pratat med Bilia om detta. De är inte insatta i denna funktion riktigt ännu, min bil var tydligen den första man installerade detta i, (Södertälje). Jag fick rådet att avvakta några dagar och om kryssen kvarstår så skall jag åka ut på motorvägen och väl där ringa på Volvo OnCall för att göra en felanmälan. Frågan kvarstår dock, hur kan man lita på att information är relevant. Det är dessutom inte ok att betala 694 kr för denna extra funktion om man inte kan lita på informationen. :twisted:
Användarvisningsbild
av CabBO
#1202563
tjus skrev:
CabBO skrev:Har varit ute och kört med Navigatorn och det är som "tjus" skriver. Min vägrar leda in mig på E4 mot Stockholm. Däremot går det fint tvärtom och söderut.
Jag har pratat med Bilia om detta. De är inte insatta i denna funktion riktigt ännu, min bil var tydligen den första man installerade detta i, (Södertälje). Jag fick rådet att avvakta några dagar och om kryssen kvarstår så skall jag åka ut på motorvägen och väl där ringa på Volvo OnCall för att göra en felanmälan. Frågan kvarstår dock, hur kan man lita på att information är relevant. Det är dessutom inte ok att betala 694 kr för denna extra funktion om man inte kan lita på informationen. :twisted:
Ok. Bra. Då avvaktar jag hur du gör då om det inte ordnar sig självmant. Jag ligger nämligen och kör i samma område som dig på dagarna.
av Psyko
#1202571
Det är ju inte Volvo som tillhandahåller den tjänsten, Volvo möjliggör ju bara att bilen kan ta emot informationen som den leverantören ger.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av tjus
#1202593
Psyko skrev:Det är ju inte Volvo som tillhandahåller den tjänsten, Volvo möjliggör ju bara att bilen kan ta emot informationen som den leverantören ger.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Det är visserligen sant att Volvo tillhandahåller endast mjukvara för RTTI, men man har ju en tjänsteleverantör som skall leverera data till sin mjukvara. Den enda som kan påtala problemet till tjänsteleverantören är ju Volvo att kunderna inte kan nyttja RTTI. Man kan ju inte sälja en halv funktion :-(O) till sina kunder.

Fortsättning följer således. Någon annan som uppgraderat till RTTI och haft problem?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1203421
En liten fråga..

Om jag uppgraderar till RTTI, kommer jag sedan kunna uppdatera kartorna på samma sätt och lika ofta som innan jag hade RTTI?

Är det samma karta i grunden som om man inte har RTTI?

Tex har det kommit en ny karta nu på Volvos sida. Funkar den till RTTI också?

Så man inte uppgraderar in sig i ett hörn och blir fast med en gammal kartversion.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1203447
Ilduce77 skrev:En liten fråga..

Om jag uppgraderar till RTTI, kommer jag sedan kunna uppdatera kartorna på samma sätt och lika ofta som innan jag hade RTTI?

Är det samma karta i grunden som om man inte har RTTI?

Tex har det kommit en ny karta nu på Volvos sida. Funkar den till RTTI också?

Så man inte uppgraderar in sig i ett hörn och blir fast med en gammal kartversion.
Ja, det fungerar. Jag laddade ner RTTI för 2-3 veckor sedan och den nya kartan nu i helgen som var och allt fungerar.
Dock återstår problemet på E4 från Stockholm och söderut. RTTI verkar inte vilja leda in bilar på E4 mot Stockholm. Det finns en massa Röda kryss markerade.
av danielh1025
#1203456
Jag är lite nyfiken på om dessa kryss kommer från RTTI eller TMC. Kan ni som har problemet i stockholm prova stänga av RTTI och se om kryssen är kvar?
av tjus
#1203462
danielh1025 skrev:Jag är lite nyfiken på om dessa kryss kommer från RTTI eller TMC. Kan ni som har problemet i stockholm prova stänga av RTTI och se om kryssen är kvar?
Jag är nästan säker på att det kommer från RTTI, information säger att det inte finns någon trafikflödes-information på sträckan. Det finns inga kryss på kartan utan att man är uppkopplad via telefonen mot internet.

Jag skall kolla en gång till i kväll för säkerhets skull.
av superpin
#1203463
superpin skrev:Servade bilen igår och fick RTTI inlagt, men efter servicen fungerar inte internet i bilen... Får väl leta upp 12v batteriet och köra en norsk reset, sedan blir det verkstan igen om det inte hjälper.
Idag hade jag bilen inne igen, inga felkoder men en "omladdning" av ICM/IHU gjorde susen så nu lirar allt även för mig.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kul! Är bra modifieringar du gjort och ett pl[…]

Tack för svaret! HUD verkar absolut trevligt[…]

Har du en multimeter går det ganska fort a[…]

Locket/kåpan sitter där på alla. […]