- sön 10 sep 2017, 10:34
#1197008
Motorlampa tändes och det fanns knappt liv i motorn. Startar om bilen och då går det att gasa, så kör direkt till Volvoverkstad. Dom kopplar upp och konstaterar felkod på en tryckventil till bränslet. Sedan provkör dom, och det går bra ett par km då lampan tänds igen och motorn går ner på tomgång.
Och så har det set ut nu i 2v. Dom har tagit in en bil från hallen och flyttat över delar, allt på inrådan från en kille på Volvo i Göteborg. Så nu kommande vecka(3), ska dom tillämpa uteslutningmetoden(vad nu det innebär). Problemet är att den klipper bränslet, men dom hittar inte varför. Är det någon som varit med om liknande problem?
Och så har det set ut nu i 2v. Dom har tagit in en bil från hallen och flyttat över delar, allt på inrådan från en kille på Volvo i Göteborg. Så nu kommande vecka(3), ska dom tillämpa uteslutningmetoden(vad nu det innebär). Problemet är att den klipper bränslet, men dom hittar inte varför. Är det någon som varit med om liknande problem?