Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jwg83
#1196437
I morse när jag skulle ta bilen till jobbet så märker jag att kupéfläkten är helt död.
Den fungerade klockrent igår när jag parkerade den men nu helt död. Har kollat säkringar osv men inga fel där.
Har aldrig strulat eller gett från sig missljud innan.

Är detta ett vanligt förekommande fel på Volvo V60?

Någon som vet vad orsaken kan vara?
Kan det vara ett mjukvarufel eller är det helt enkelt en kupéfläkt som gett upp helt plötsligt.

Om man nu måste byta kupéfläkten har någon erfarenhet av pris på detta?
av Uttern01
#1197480
Min dog också förra veckan V60 D4. När jag ringde verkstaden sa de att byte kostar 15 tkr och 1500 för felsök. Jag sa att det ju är bisarrt om det bara handlar om säkringsbyte. Bilen är inte ens 3 år och har gått mindre än 7000 mil. Jag blev lite misstänksam att det här är ett vanligt fel då de med ens föreslog att det nog handlar om att byta kupefläkt. Mysmek, vad kostade bytet av motstånd?
av Ajajaja
#1225523
Hur gick det för er med kupéfläktarna? Min dog i lördags och ska lämna in bilen på torsdag.
Har redan börjat bäva för slutnotan för kalaset


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av PatrikL85
#1237457
Jwg83 skrev:I morse när jag skulle ta bilen till jobbet så märker jag att kupéfläkten är helt död.
Den fungerade klockrent igår när jag parkerade den men nu helt död. Har kollat säkringar osv men inga fel där.
Har aldrig strulat eller gett från sig missljud innan.

Är detta ett vanligt förekommande fel på Volvo V60?

Någon som vet vad orsaken kan vara?
Kan det vara ett mjukvarufel eller är det helt enkelt en kupéfläkt som gett upp helt plötsligt.

Om man nu måste byta kupéfläkten har någon erfarenhet av pris på detta?
Vad var felet på din? motstånd eller fläkten?
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]