Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eldberg
#1193702
Funderar på att montera en LED-ramp på V60. Det är visserligen rätt bra lyse redan i standard men man kan aldrig få för mycket ljus. Nån som har erfarenhet? Problem? Lämpligt prisläge? Har kollat på VisionX, rätt dyra grejor men lyser som sola i Karlstad.
av TurboLarsson
#1193860
Jag åkte till mekonomen och bad om en ledramp . Med ramp och installationen. 6.9 och jag är hur nöjd som helst .. kan ibland brusa på radion när man slår på helljuset. Men då har det varit dålig mottagning på radion. ..:)Bild

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Eldberg
#1193909
TurboLarsson, vad är det för märke och typ på din ramp? Det finns ju massor av olika. Liksom ljusstyrkan varierar.
av TurboLarsson
#1198205
Eldberg skrev:TurboLarsson, vad är det för märke och typ på din ramp? Det finns ju massor av olika. Liksom ljusstyrkan varierar.
Ursäkta sent svar .. appen har krånglat. . Jag åkte till mekonomen och bad om att få en installation med allt . Och fick då denna -> https://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/ ... pa287205sv
Är sjukt nöjd med ljuset och allt Bild

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
av ErikNilsson
#1198418
Har du Facebook kan jag rekommendera gruppen ljusfascisterna, där finns mycket kunskap/nörderi inom ämnet

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av ErikNilsson
#1199331
klacken skrev:Är det bara att ta tjuvström från helljussignalen som på äldre bilar?
Halogen?

Då borde det funka med tjuvström till ett relä, men inte för att mata själva rampen.

Xenon är ajabaja att klippa och tjuva i

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Lövet
#1199335
Man tar inte driftsströmmen utan vanligast den kabel som kopplar om BiXenon mellan hel och halv, dvs den lilla metallbit som åker upp och ner. Eller så tar man från den separata halogenstrålkastaren för helljus som finns på en del årsmodeller.
av BennyL
#1199380
Att betala 6900 pix för en ramp som sedan inte är EMC-klassad på ett vettigt sätt känns sådär skulle jag tycka.
Mina erfarenheter av ljusramper är att allt för många av dem är på tok för vilda i sina ljusbilder, där allt för mycket av ljuset läggs på marken nära bilen samt i trädtopparna istället för att låta ljuset gå dit där det gör nytta, så resonerar jag. Mest lumen är inte bäst... 8)
av klacken
#1199471
Vet inte om det är halogen eller xenon på den,är en släktings v60cc-17 som jag skall montera en qpax ledramp på imorgon.Är styrström till relä jag menar.
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!