Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TNilsson
#1193164
Hej

Köpte mig en XC60 -14 med en D4 2.0 163HK aut och skulle kika med er om eran motor låter mycket precis innan den drar iväg på lägre växlar?
Låter som en dieselmotor i en husbil just innan det blir belastning på motorn och går sedan tyst och fint när den börjar dra, så ljudet uppkommer kanske barra 1-2sek varje gång man kör iväg på lägre växlar.
Går även tyst på tomgång.

Känns som om det är som det skall men tänkte kolla med er om ni upplever samma ljud?
av nielsthorsen
#1193306
Lyder præcist som min V60 - 13. Min låter dog kun sådan når udetemperaturen er over 17 grd. Det vil sige kun om sommeren. Jeg har ingen löning på problemet.


Sent from my iPad using Tapatalk
av Hoookan
#1194072
Jag har en V60 D3 -12 aut och det stämmer att motorn morrar i början när man ska åka iväg, har provat fler bilar med samma motor innan jag köpte denna för 3 år sedan och alla hade samman morrande ljud från motorn.
Provkörde för 1 månad sedan en V60 D4 -15 aut med nya VEA motorn plus Polestar och den var en helt annan bil att köra, var mycket rappare i både motor och automatlådan.

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]