Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1192721
Hej alla,

Sitter och väljer mellan dessa två bilar, båda har alla tillvalspaketen.
Säljaren glömde lägga till delbart drag på R-designen, så den kostnaden får läggas till.

Sitter och tänker vilken av dessa som kommer hålla andrahandsvärdet bäst om tänker sig sälja säg efter 3år? Vad tror ni?

Samt riktigt besluts ångest mellan Summum och R-design.
Älskar hur R-designen ser ut samt att den har Sensus PS Harman Kardon högtalare.
Dock gillar jag komforten av av de vanliga läderstolarna samt mjuka chassi som Summum erbjuder.

20" ingår i R-designen men i Summum måste jag köpa till det som tillbehörs hjul. Dock får jag behålla fabriks 18" Tucan med sommardäck, säljaren tipsa att sälja dessa på blocket för 8-9 tusen. Samt uppgraderat Vinterhjul från 17" till 18" för 1600kr extra (utöver kampanj 4900kr).

Så snälla ge mig era råd o tankar så kanske det kan hjälpa mig fatta ett beslut innan kampanjen tar slut imorgon 21/8!

https://ibb.co/ihE0u5

Bild
#1192724
Om du tänker på värdering vid inbyte kommer de antagligen värderas väldigt lika. På privatmarknaden verkar R-design ha högre efterfrågan.

Låter dock som att du egentligen vill ha Summum och då tycker jag du ska välja det. Spelar det någon större roll om inbytet blir 192' eller 198' om tre år?
#1192760
Jag hade också valt Summum. Gjort som säljaren säger om 18" och 20" hjulen (om du verkligen vill ha 20" förstås).
Dessutom mer utrustning i Summum.
#1192771
Tycker att du ska välja den som faller dig bäst i smaken , jag tycker R-designen är snyggare , och jag tycker att sportstolarna är mycket skönare , så mitt val hade blivit r-design. Gillar du musik har du ju även PS ljudet i R-designen , den saknar ju dock elmanövrerad förarstol som tidigare skrivit

Du måste helt enkelt välja vilket du värderar mest och vilken stol du tycker är bekvämast , båda är sjukt fina bilar dock :)
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]